• Alexi

finns det höga barnstolar som tål att vara utomhus?

Jag är tidigt ute men funderar på möbler till sommaren så här mitt i vintern. Jag undrar om det finns någon hög barnstol, liknande tripp trapp eller så där barnet själv kan komma upp och ner, som är av material att den tål att stå ute? Vi har ju haft Ikeas antilop men i sommar är dottern 2,5 och vill inte sitta i antilopen längre och hon är för liten för att sitta och äta i vuxenmöbler. Tripp trappen är för tung och jobbig att släpa ut varje gång, vi vill ha en som står ute under sommaren.

• Svar på tråden finns det höga barnstolar som tål att vara utomhus?
  • Trisse78

Köp en hårdare och tjockare kudde och lägg i de vanliga utestolarna då kommer hon upp till bordet.

• Cia o krabaten

Vi brukar antingen sätta 2st vanliga klassiska plaststolar som går tat stapla i varandra.
    Då kommer de upp 10-20 cm och funkar ok ute.

Annars använder vi IKEA's pall, en sån där klassisk pall med ett fotsteg, inte lika högt, men ok.
    Målar man den håller den sig ute. 

• Alexi

Måste bara uppdatera min egen tråd och tipsa andra om att Ikea nu kommit med en stabil och bra hög barnstol i plast. Inköpt idag och verkar jättebra.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50207036

blir lite förvånad dock över att det står från tre år på höga barnstolar, de flesta barn är väl betydligt yngre när de börjar med sådana?

• alvide
    Alexi skrev 2011-04-03 19:18:00 följande:
    Måste bara uppdatera min egen tråd och tipsa andra om att Ikea nu kommit med en stabil och bra hög barnstol i plast. Inköpt idag och verkar jättebra.

blir lite förvånad dock över att det står från tre år på höga barnstolar, de flesta barn är väl betydligt yngre när de börjar med sådana?
    Det är nog en magisk gräns det där med 3 år. Allt är osäkert med de som är under 3 år. Barn under 3 år kanske inte förstår riktigt att man kanske kan ramla ner från den "höga" stolen men de som är över 3 år har kanske utvecklat en förståelse för det? Bara en gissning...
  • alvide
    Alexi skrev 2011-04-03 19:18:00 följande:

Är det blank och slät plast eller eller du skrovlig yta på stolen? Vi ska köpa höga barnstolar.
  • Alexi
    alvide skrev 2011-04-03 20:13:36 följande:
    Är det blank och slät plast eller eller du skrovlig yta på stolen? Vi ska köpa höga barnstolar.
    den är rätt slät, lite strävare än tex antilopen dock.
Svar på tråden finns det höga barnstolar som tål att vara utomhus?