• ModestyB

Vår hanhund kissar blod.

Och veterinären svarar inte. Har ringt Bagarmossen och Albano. I väntan på att dom ska svara undrar jag om någon varit med om samma sak, med lycklig utgång, jag dör en smula här...
    Snälla veterinären, svara i telefon!

För övrigt så busar han lite, har tuggat lite på ben, men dricker och äter inte, vilket troligen beror på att han fortfarande är lite uppjagad efter fyrverkerierna igår.

• Svar på tråden Vår hanhund kissar blod.
  • 2pågar

Min sambos syster fick så med sin hanhund. Är din hund kastrerad? För hennes hund kissade blod pga att han kände löptikar u närheten och fick så hög sexuell drift.

• ModestyB
    2pågar skrev 2011-01-01 11:27:49 följande:
    Min sambos syster fick så med sin hanhund. Är din hund kastrerad? För hennes hund kissade blod pga att han kände löptikar u närheten och fick så hög sexuell drift.
    Nej, han är okastrerad, men har aldrig reagerat starkt på löptkar. Han har kissat på sig inne 3 grr nu på morgonen också och fortsatte kissa rött kiss ute, där han kissade tre gånger.
  • Steffi

Ultuna!! Suveräna där!! Kan han ha uvi? Eller ngn inf i njurarna? Lycka till!!

• LillaMammis

Hade det varit min hund hade jag åkt direkt till Djursjukhuset istället för att sitta här.
    Men min ene katt kissade blod när han drack för lite. Kan du försöka ge honom med en medicin spruta?

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • HannaL

vår hanhund hade det problemet för ett par år sedan. Var in med han till vetrinären å de trodde det berodde på prostatan.

Gick sedan över snabbt, å sen har det varit bra tills i sommras då han blev förstoppad å fick ligga inne en vecka för att få hjälp.

Då var det åter prostan som spökade, å så nu e han kastrerad.

Men då han blödde fick vi oxå höra att det kunde beror på löptikarna.

Hade aldrig hänt innan, å då var han 7 år.

Lycka till å hoppas ni får hjälp snart

• Jezamine
    LillaMammis skrev 2011-01-01 12:16:57 följande:
    Hade det varit min hund hade jag åkt direkt till Djursjukhuset istället för att sitta här.
    Men min ene katt kissade blod när han drack för lite. Kan du försöka ge honom med en medicin spruta?
    Har du kollat vilka djursjukhus som är öppna? Jag kollade själv o inte är de öppna som jag trodde skulle ha öppet nu i helgerna.
    Jag är INTE avstängd
Svar på tråden Vår hanhund kissar blod.