• Dimpen

    Pappa i september 2011

    Den 28 december väckte min flickvän mig med en sådan där teststicka som visade en svag svag linje vilket indikerar att det är graviditet på gång. Vi gick till Apoteket och köpte riktiga, digitala doningar och testade igen. Samma resultat: Vi väntar barn som beräknas pluppa ut i september 2011. Overkligt, spännande och väldigt roligt : )

    Det är vårt första barn och både jag och min flickvän är 28 år gamla. Vi bor i Göteborg.

    Några andra som hoppas bli pappor i kring september 2011?

  • Svar på tråden Pappa i september 2011
  • Memnok77
    Dimpen skrev 2011-02-06 00:45:15 följande:
    Är också nervös, funderar på vad det kommer vara för filur där inne som så småning om kommer ut, om allt kommer gå bra med min flickvän med graviditet och förlossning, hur vi skall orka när det väl sätter igång, vad som skall hända med övriga "livet" som alla säger att man aldrig ser åter, om barnet skall vara funktionellt, hur man skall göra med föräldraledighet och jämställdhet osv. osv...
    Det där med att man inte får tillbaka det gamla livet stämmer. Men vad de flesta inte säger är att man inte är intresserad av sitt gamla liv längre, det finns så mycket annat som känns viktigare.
  • Ranger81

    Yes, då har det tagit sig igen. Fast nu får man väl hänga i nån tråd som heter pappa i oktober 2011 istället ;)

    Försöker hålla förhoppningarna rätt låga ett tag till eftersom det fortfarande är rätt tidigt och man vet hur det kan gå.. Men än så länge ser det bra ut.

  • Bobster83

    Ska också bli pappa i september. Känns skithäftigt faktiskt. Vi ska på första ultraljud nästa vecka (grav.v12). Sen blir det nog KUB testet också. Vi har också funderat fram o tillbaka om vi ska ta det men till slut kände vi att vi vill veta isåfall. Sen är frågan om man ska ta det andra testet där dom kör ned en lång nål i magen.

    Jag och min fru är båda 28 år och har länge försökt att bli gravida. Så det känns skönt att det lyckats på naturlig väg efter en misslyckad IVF behandling. Vi bor i Söderköping.

    Någon i närheten som vill hålla kontakt?

  • Bobster83

    Dimpen: ja, känner igen detta. Efter tre gravtester köpta på apoteket kunde vi fatta att det var sant! Vi väntar också vårt första barn!

    Hur känner du inför den kommande papparollen?

  • kommendefar

    Hej Alla,

    Jag och min sambo ska bli föräldra för första gång i Oktober.. I alla fall det vi har räknat oss fram till än så länge.
    Det är väldigt tidigt fortfarande och har inte varit hoss barnmorska än, men ska det slut Mars.. Jag tycker det är jätte kul, och vi har prövat ett år ungefär nu..

    Jag har gjort en blogg som jag tänkar alla ni underbara kommande pappor kunne bli interesserat av.. Jag försöker att ge mina tankar som kille/partner/pappa där jag inte kan känna det samma, men också går med mina tankar kring allt..

    Vi bor i Malmö.. Skulle vara roligt om ni skulle ville tycka till.. Sen vill jag definitivt kolla härinne lite mer.

    www.dengravidafar.blogspot.com

  • Ranger81

    Tackar för det Bobster!

    Nu har vi bokat tid hos barnmorskan men tydligen gör de inga ultraljud (vul) där, så det är bokat privat på söndag om två veckor. Ska bli lite spännande..

    Fast fortfarande har man förra försöket i minnet, så det gör att man inte kan vara glad fullt ut på nåt sätt om det skulle gå snett denna gången också.

  • Bobster83

    Nu har vi varit på ultraljud, är i vecka 13 +4, alltså i v 14. Enligt barnmorskan är allt normalt och risken för kromosomförändringar är mycket liten. Skönt!

    Nästa gång vi ska dit är 13 april, v 18+3. Då kanske vi får reda på vad det blir!

  • Rehnish
    Dimpen skrev 2011-01-01 13:15:09 följande:
    Den 28 december väckte min flickvän mig med en sådan där teststicka som visade en svag svag linje vilket indikerar att det är graviditet på gång. Vi gick till Apoteket och köpte riktiga, digitala doningar och testade igen. Samma resultat: Vi väntar barn som beräknas pluppa ut i september 2011. Overkligt, spännande och väldigt roligt : )

    Det är vårt första barn och både jag och min flickvän är 28 år gamla. Vi bor i Göteborg.

    Några andra som hoppas bli pappor i kring september 2011?
    Grattis! Jag fick också besked av våran barnmorska att i september får vi våran första unge också.. Får jag fråga vilket datum? Våran var beräknad till 15.e
  • Memnok77
    Rehnish skrev 2011-03-18 11:53:23 följande:
    Grattis! Jag fick också besked av våran barnmorska att i september får vi våran första unge också.. Får jag fråga vilket datum? Våran var beräknad till 15.e
    Räkna med att de går över tiden om det är första barnet. De där datumen är inte direkt satta i sten om man säger så...
Svar på tråden Pappa i september 2011