• lycra

Tips på bra & fin soffa?

Sitter här & funderar på en fin soffa... ektorp på IKEA är en favorit... men en på jobb sa att där kan kuddarna efter ett tag bli ganska platta? Har hittat en ny fin soffa där nu... Tomelilla. Nån annan som kan rekommendera en fin soffa i tyg?

• Svar på tråden Tips på bra & fin soffa?
  • annhan

Vi har en tomelilla från IKEA. En nackdel som jag ser är att kuddarna blir tillplattade hur lätt som helst, eftersom det är dunkuddar. Man måste puffa upp dem nästan varje gång man ska sitta. Hade jag vetat det så hade nog valet blivit en annan soffa.

Lycka till vad ni än väljer!

• lycra

Vad för sorts innehåll ska man välja för att de inte ska bli tillplattade?

• Mandy

Bolia har fina och prisvärda soffor. I samma prisklass som IKEA.
    Har en butik i Stockholm men annars så handlar man online på Bolia.com

• Katja77

Vi har en Ektorp. Nu köpte vi den iof bara för ett halvår sedan men jag har en kompis som har haft sin i 1½ år. ingen av sofforna har fått platta kuddar ännu iaf...Dessutom är den skön att sitta i och passar jättebra med bromma fotpall. Vi har en tresits Ektorp och en bromma fotpall till. Det blr sin em shäslong. Jättemysigt!

• lycra

Tassa: Det jag har märkt av när jag tittar närmare på hur bred ektorp är så skiljer sig inte 2 sits mer än några centimeter från 3 sits... 3 sitsen är 215 cm & 2 sitsen är 200 nu när jag tittar i katalogen... tycker det verkar konstigt. Men en snygg soffa är det iallafall! =)

• Katja77

Lycra, det är nog bara tryckfel i katalogen! Enligt Ikeas hemsida är 3-sitsen 215 cm bred och 2-sitsen 175 cm bred...

• lycra

Tassa: Åh va bra... jag har gått o funderat på det... om det verkligen kan stämma eftersom den andra ska vara 3 sits :)

• Katja77

*ler* Jag förstår att du var lite förbryllad!

• Katja77

Vilken soffklädsel funderar du på? Förresten, om kuddarna blir lite platta är det ju bara att puffa upp dom lite!

• lycra

hehe ja.. det kändes juh nästan som att då kunde jag lika bra köpa 2an om det skillde en sån lite bit.. men nu har jag fått lite klarhet i det hela.. tack för din hjälp :)

Svar på tråden Tips på bra & fin soffa?