Turkiet Bodrum
Tänkte höra om det är fler som skall åka till Turkiet 17/6 2011, Vings hotell SunGarden Petunya Beach Resort, Yahsi Beach
Tänkte höra om det är fler som skall åka till Turkiet 17/6 2011, Vings hotell SunGarden Petunya Beach Resort, Yahsi Beach
Vi ska oxoditt 2 vuxna 1 barn men v29 -2011 för 3 veckor ! Ja det är sant ,nyöppnat resort och bra priser . Bodrum är den vackraste resområde i Turkiet , har varit och jobbat i ALanya ,Side Kemer men mest Bodrum :)
Kan säga att ni kommer att gilla den staden mycket !
Bodrum är en lagom stor stad där man kan hitta allt. Vackra stränder och otroligt vackra omgivningar. Det finns lite av allt vill man ha hålligång kan man besöka Gümbet ca 3 km ifrån Bodrum. Men jag upplevde det som ett bra ställe även om man har barn. Priserna är ungefär samma och säljarna är inte lika påtryckande. Bodrums centrum är mkt vackert lite antikt men med allt man kan önska sig. Finns många bra hotell lite högre upp med underbar utsikt.
Se gärna linkarna :
www.bodrum.se/bodrum.htm
www.destinationturkiet.se/bodrum.html
www.ving.se/turkiet/gumbet
Mvh Özgür
Hej hej
Puffar upp då vi oxå letar resa =)
Har tänkt åka med make och 3 åring i början på juli och stanna i två veckor. Vad är det för strand (bodrum)?
Har varit i alanya tidigare och där är ju inte stranden direkt barnvänlig =)
Sara
Hej! kul att fler ska till samma hotell! vi åker till sungarden petunya resort den 26 Augusti. Vi har läst mycket om hotellet och blev först avskräckta när vi såg vilka dåliga rykten det hade fått, men efter att ha pratat med ving några gånger så bokade vi ändå resan. Ving berättade att hotellet haft väldigt dåligt rykte, men att hotellet nu helrenoverats och de har bytt ut alla personal. Så nu får vi hoppas att det blir ett populärt resemål ![]()
Vi har aldrig varit i bodrum, hur är stranden vid hotellet? vi hittade en länk där det står mycket om själva bodrum att det inte är långt till vattenpark, europas största diskotek ligger i bodrum och det är ett väldigt populärt resemål för kändisar som tillexempel mick jagger.
Ska bli roligt att prva på något nytt!! men ni som har varit där eller som kommer åka dit nu i juni/juli skriv gärna hur det var! jag är jättenyfiken ![]()
Hoppas ni får en bra resa!
Hej! kul att fler ska till samma hotell! vi åker till sungarden petunya resort den 26 Augusti. Vi har läst mycket om hotellet och blev först avskräckta när vi såg vilka dåliga rykten det hade fått, men efter att ha pratat med ving några gånger så bokade vi ändå resan. Ving berättade att hotellet haft väldigt dåligt rykte, men att hotellet nu helrenoverats och de har bytt ut alla personal. Så nu får vi hoppas att det blir ett populärt resemål ![]()
Vi har aldrig varit i bodrum, hur är stranden vid hotellet? vi hittade en länk där det står mycket om själva bodrum att det inte är långt till vattenpark, europas största diskotek ligger i bodrum och det är ett väldigt populärt resemål för kändisar som tillexempel mick jagger.
Ska bli roligt att prva på något nytt!! men ni som har varit där eller som kommer åka dit nu i juni/juli skriv gärna hur det var! jag är jättenyfiken ![]()
Hoppas ni får en bra resa!
Någon som har varit? Vi ska ner i Juli, nu har hotellet fått ett riktigt kasst omdömme på Vings hemsida..
Vi åker om 6 dagar.. så jag hinner kanske skriva om det innan du åker
Stranden är mer grusig och småstenig, där solsängarna står är sanden mer finkornig. Poolen tyckte jag inte om. Stället blir säkert bättre när de fått in vanan. Mycket god mat. Har ni tänkt dricka drinkar så är det vodka med valfri läsk som finns. Inget stort utbud direkt. Vin finns som smakar ok..
Utelivet är inget att hurra för, en ganska öde strandpromenad med några få affärer men desto fler restauranger/caféer. Ska man ta sig in till Bodrum med Taxi kostar det ca 200-250 kr och tar 30-40 min. Med Dolmus kostar det 16 kr per pers.
Det här går att läsa på www.ving.se som en annan resenär till Petunya skrivit:
"Yashi Beach är ett lugnt och mycket trevligt område. Relativt fin strand och en strandpromenad med småbutiker och restauranger. MEN vill varna för SunGarden Petunya Beach Resort!!! Hotellet har fyra stjärnor, jag bedömer det som ett 2- Jag har aldrig blivit så besviken! Smutsigt och kaotiskt. Bara strul från början till slut. Upprepade strömavbrott, smutsiga tallrikar och bestick, inget varmvatten ena dan, inget vatten övh taget andra dagen, ingen städning av rummet tredje dagen. Första dagen var den ena poolen så skitig och grumlig och sades vara avstängd. Trots det fanns där flera personer som badade.. inga avspärrningar som visade att den inte var brukbar. När jag skulle ta mat ur kantinen som bestod av plåt fick jag stötar av ström... listan kan göras hur lång som helst.. orkar inte ens skriva allt. Vi kommer aldrig att återvända!"
Nu har ving svarat på det inlägget som hade skrivits på vings hemsida ang hotellet. Och de problemen som uppstått ska ha fixats. ![]()
Jag och 4 tjejkompisar var till Bodrum för 2 veckor sedan. Vi hade det toppenbra!
Nära till shopping, strand och uteliv.
Hotellet vi bodde på var dock inte alls barnvänligt. (Paloma Hotell)
Finns ju dock andra hotell som passar bättre om man reser med barn.
Jag hoppas på att vi kommer kunna resa tillbaka snart! Trivdes superbra i Bodrum!
Läser man i reseforumet så verkar omdömmena bli något bättre nu... hoppas alla problem är lösta snart!
Hoppas att ni blir nöjda med hotellet och att ni får en underbar tid i Bodrum!