• FinastE2010

Vart hittar man en flaska som rymmer mer än 250 ml?

Ja som rubriken lyder. Sonen vill alltid ha mer än 2 dl välling och 3 får inte plats i flaskan o det blir bökigt o går inte att blanda etc.

Finns det någon flaska som rymmer mer än 250 ml? Jag har för mig det ska finnas någon på typ 330 ml?

Problemet är dock han bara accepterar runda nappar, men har man tur kanske dr brown nappen (stora eller lilla) passar en annan typ av flaska. Har märkt det med andra flaskor att det gick o byta..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vart hittar man en flaska som rymmer mer än 250 ml?
  • anchel

Mam har en flaska som rymmer 330 ml. Brukar finnas på typ Ica Maxi och liknande.

• La Lola

Blanda i 2 st...?...går inte det?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • oxe79

avent flaskor rymmer 330ml. e lite trångt att blanda på300ml vatten, men det funkar.

• ebbebulan

Vi kör med Mam´s easy drink (tror den heter så). Den rymmer 330 ml o det går alldeles utmärka att blanda 250 ml i den. Vi har nog köpt flaskorna i vanliga matbutiker som ica o coop.

♥ mamma till ebbe -08 o mini i magen bf 20110210 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • oxe79
    oxe79 skrev 2011-01-02 00:12:13 följande:
    avent flaskor rymmer 330ml. e lite trångt att blanda på300ml vatten, men det funkar.
    jag köper dom på maxi eller barnens hus
  • FinastE2010

Okej tack! Ska genast kolla där! Har dock inte sett det på icabutikerna..

La Lola skrev 2011-01-02 00:09:39 följande:
    Blanda i 2 st...?...går inte det?
    Ja givetvis kan man ha 2 flaskor o det är så jag har gjort när det behövt. O just det jag vill slippa.. För även om jag blandar i 2 så kan jag inte ha allt i en flaska. Och jag orkar inte hålla på med 2 flaskor ändå sm sagt..
  • karet

Vi kör bambinos flaska, rymmer precis 3 dl när man fyller ända upp (hela vägen alltså).

• La Lola
    FinastE2010 skrev 2011-01-02 00:18:12 följande:
    Ja givetvis kan man ha 2 flaskor o det är så jag har gjort när det behövt. O just det jag vill slippa.. För även om jag blandar i 2 så kan jag inte ha allt i en flaska. Och jag orkar inte hålla på med 2 flaskor ändå sm sagt..
    Vad är det jobbiga med 2 flaskor? Du ger först den ena o sen den andra....?...
    Jag har aldrig haft ett barn som ätit så mycket att 2 flaskor behövs men det låter inte jobbigt att ge från 2 flaskor...tycker jag alltså....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden Vart hittar man en flaska som rymmer mer än 250 ml?