• Mitt Älskade Barn

Ni som tar hål i örat på era SMÅbarn - Hur tänker ni??

På min sons dagis har en liten flicka hål i öronen. Hon är högst 2,5 år. För mig är det obegripligt hur man som förälder kan tillåta sig vara så egoistisk och fåfäng. Vad i hela friden ska en sånt litet barn ha hål i örat för?

Ni som tagit hål i öronen på era barn behöver inte bli tokiga nu - Jag bara undrar liksom hur ni tänker?

• Svar på tråden Ni som tar hål i örat på era SMÅbarn - Hur tänker ni??
  • minismurfen

min flicka ska få ta hål i öronen när hon fyller 5 år......hur jag tänker, ja,d  vette fan:)

• Lite Av Varje

Läskigt :P haha.
    Själv VÅGADE jag inte ta hål i öronen förrän jag var 13 år, och då GRÄT jag och höll mamma i handen.
    Då kände jag mig pressad att ta hl för att alla andra hade det.

Tycker INTE man ska ta hål på barnet INNAN barnet kan bestämma själv och båga.
    Är man 5 år så kan man ju förstå i alla fall:)

2,5 år är på tok för tidigt! Då fattar man ju inte vad som händer.. :S

• Mitt Älskade Barn
    minismurfen skrev 2011-01-02 11:52:39 följande:
    min flicka ska få ta hål i öronen när hon fyller 5 år......hur jag tänker, ja,d  vette fan:)
    5 år kan jag tycka är "nästan" okej..;) men just såna här små blöjfisar som springer omkring med hål i öronen gör mig galen..
  • MarreB

Jag väntar en flicka o hon ska få små söta örhängen tidigt:) Hur jag tänker??Hur sjutton kan ett par örhängen skada ett barns öron??Vet massor med små flickebarn som har små söta hängen o ingen har klagat!

• Mitt Älskade Barn
    MarreB skrev 2011-01-02 12:00:31 följande:
    Jag väntar en flicka o hon ska få små söta örhängen tidigt:) Hur jag tänker??Hur sjutton kan ett par örhängen skada ett barns öron??Vet massor med små flickebarn som har små söta hängen o ingen har klagat!
    Jag menar inte att det skadar ett barns öron. Men varför ska du ta hål i öronen på en liten flicka för att d tycker att det är sött? Kan hon inte få göra det när hon är äldre och kan uttrycka det själv?
  • SilverEmma
    Ja snälla gör det!
    ">

Titta vad bebisen är glad för sina öronhängen!
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Mitt Älskade Barn
    SilverEmma skrev 2011-01-02 12:06:04 följande:
    Ja snälla gör det!
    ">

" target="_blank">

Titta vad bebisen är glad för sina öronhängen!
    Fy fan..
  • SilverEmma
    Jag har för övrigt sett hål i öronen som gått fel...jag känner en som fick amputera bort halva örat som barn pga hennes föräldrar tyckte det var gulligt med piercade öron på deras dotter.

Korkat.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Some

Hur fan kan man göra så som förälder? Orsaka sitt barn smärta för sitt eget nöjes skull? För inte fan är det för barnens skull man gör det.

happy until proven otherwise
  • MHK

Har en pojke och en på väg men får jag en flicka i framtiden då kommer jag nog inte ta hål i hennes öron förränn hon blir några år gammal. Så gjorde mina föräldrarGlad Men visst vi é ju olika. 

Svar på tråden Ni som tar hål i örat på era SMÅbarn - Hur tänker ni??