• Naattie

Bf 31 jan eller där kring?

Har Bf den 31 jan, vore jätte kul att prata med någon annan som också har Bf då eller i närheten, ny inför slutspurten;) ??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 00:00
    Lägger in en Bflista på oss här inför slutampen, så vi kan följa varandra och se vilkas bebisar som kommer när:)

Naattie,/1

• Svar på tråden Bf 31 jan eller där kring?
  • liar

Sonen (första) fixerade sig aldrig, huvudet var ruckbart även på förlossningen.
    Enligt BM ligger huvudet neråt sen fler veckor tillbaka på bebis också, men fortfarande ruckbart.
    Känner mycket rörelser och knök i magen, längst ut på båda sidorna (om naveln) samtidigt. Fattar inte hur h*n ligger??

• Loppa

Ja här längtas det och jag hoppas att bm ar rätt som tippat på att barnet kommer tidigare.

Lycka till alla ni andra!

☆° ★ Leo & Oscar ★ °☆
  • lycktan

Jag har inga känningar alls eller samandragningar då och då men det har jag haft sen v19 och det hade jag med sonen med men med honom blev jag igångsatt i v42+1 Surt sa räven och inget jag önskar den här gången.

Ni med 2 eller fler barn, kom 2an tidigare än 1an?

• Naattie

Min barnmorska kollade i förra veckan på ultraljud att min bebis fixerat sig, riktigt roligt nu när jag utifrån kan känna hur bebisen ligger, med ryggen axlar osv. Tänk att det trots allt är min lilla bebis där inne, så fascinerande! Känns nästan nu som jag dagligen väntar på att det kan ske, trots en månad kvar haha, kommer bli en låååång månad om jag ska hålla på såhär!

• Alvöra
    Naattie skrev 2011-01-02 20:39:59 följande:
    Min barnmorska kollade i förra veckan på ultraljud att min bebis fixerat sig, riktigt roligt nu när jag utifrån kan känna hur bebisen ligger, med ryggen axlar osv. Tänk att det trots allt är min lilla bebis där inne, så fascinerande! Känns nästan nu som jag dagligen väntar på att det kan ske, trots en månad kvar haha, kommer bli en låååång månad om jag ska hålla på såhär!
    Ja guud ja, man går ju och spekulerar på varenda liten spänning om det kanske är en verk?!
    Fett att du fick se ditt barn på ul igen! Var det inte fantastiskt att se ett helt fullt utvecklat barn? Är det rutin? Jag bor i danmark och här är sista ul v25..
    Var hos bm i måndags och den lilla har lagt med huvudet ner sedan v25, fick mätt sf-måttet och det ligger på 35cm och så gissade hon på att det var en krabat på ca 2500g, så allt ser bra ut utifrån iaf

Hur gamla är alla och var bor ni?

Jag är 27 och bor i som sagt i dk, men är från Landskrona.

Nu ska jag rulla chokladbollar, för min man har blivit lite förälskad av denna svenska (har jag inbillat honom) specielitet
  • jagärglad

Jag är 22 och kommer ifrån umeå!

Vet alla vad dom väntar? Vi väntar iaf en son :)

• Ia80
    Naattie skrev 2011-01-02 19:28:54 följande:
    Haha.. känner samma här, med saker jag borde hinna med innan.. men shiit längtar ju så..!!!
    Ja... visst längtar man och speciellt om det e första barnet :) Jag väntar ju som sagt mitt tredje så jag har fullt upp dagarna igenom... Tycker den här graviditeten har gått väldigt fort... men tyckte däreomt att första gick sååå otroligt långsamt - speciellt de sista veckorna...
    Strumpan 78 skrev 2011-01-02 19:39:51 följande:

Min ligger väldigt långt ner och jag kan inte röra mig utan att det trycker på urinblåsan. Börjar tro att h*n har fixerat sig. Har mer ont i blygdbenet nu också. Men det känns lite tidigt att fixera sig en månad före BM om man är omföderska? Jag tror det var ett par veckor kvar till BF när min dotter, (första barnet) fixerade sig. Så det känns konstigt om detta ban ska fixera sig tidigare än första, det brukar ju sällan vara så.

Hur mår ni då?

Jag mår ganska bra, förutom att man börjar bli tung och väldigt trött. Har gått en hel del på spec mvc denna grav och jag är glad åt att jag fortfarande är gravid då jag har en prematurförlossning i bagaget.  Men om ett par veckor får gärna lill fisen komma!
    Mitt blodtryck har börjat krypa uppåt, så jag fick en extra tid hos BM nu i veckan för att komma tillbaka och mäta det. Hade begynnande pressklapsi första graviditeten, men det var bara precis sista veckan.

Hej gumman!
    Min lilla sessa har redan fixerats... gjordes i v 35... så det e ju lite olika, Noah fixerades sista veckan och det känns. Har du gått upp mycket? Jag har än så länge gått upp 16 kg... e tacksam för att det inte blir som med Isabelle +26 kg. Hur mycket gick du upp med Alice?
    Saknar dig! Vi får höras snart!
  • lycktan

Förvärkar vart är ni????

Jag är 30 från Stockholm och jag väntar mitt andra barn, en flicka. Har en vild son redan

• liar

Jag är 32, från Stockholm.
    Har ingen aning om vem som gömmer sig i magen men tyckte mig se en snopp på RUL. Magkänslan säger kille.

• Ia80

Jag e 30 år och bor några mil norr om Kalmar... Har en flicka och en pojk sen innan... och den här gången blir det en flicka!

Svar på tråden Bf 31 jan eller där kring?