• Chiiiicka

Operera bort kattens ena öga kostnad?

Hejsan!
    Katten har fått en stor skada på ena ögat hela pupillan hänger på sidan av ögat :/
    Gissar att de blir operation för honom, nu e han ej försäkrad så finsn de någon som har opererat bort sin katts öga ?
    Och vad kostade då detta ca?

• Svar på tråden Operera bort kattens ena öga kostnad?
  • Alva666

Alla ögonskador är akuta, åk in till djursjukhus omedelbart så kanske ögat går att rädda.

• leolina1980

Håller med Alva666 åk in omedelbart med katten!

• Barbabok

Det är nog billigare att ta bort ögat, och att rädda synen är väldigt svårt.
    Vår katt fick en reva (klo) över ögat, vi åkte direkt när vi såg det, det blev inläggning en hel helg först med dropp varje timma, sen medicinering fyra ggr/dygn under en väldigt lång tid. Nu fick hon behålla ögat men har som en dimmig hinna över så om hon ser fullgott vet jag inte, och trots att vi hade försäkring kostade kalaset ca 5.500kr.

• Namaste72
    Chiiiicka skrev 2011-01-02 13:18:51 följande:
    Har ingen som helst chans att ta mig till djursjukhuset idag , de e de =/
    Du skojar eller?
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • Barbabok

Just ja, och en massa återbesök var det med.

Säger inte att det är bäst att ta bort ögat, men utan försäkring är det väldigt dyrt. Fixa detta och skaffa försäkring om möjligt till nästa gång det behövs.

• Barbabok
    Då fixar du någon som kan, bakterier i ögat är jättefarligt för katten, vi pratar timmar innan det kan gå riktigt illa!
  • viseversa
    Är du seriös??? låter du din katt gå med ett så skadat öga och ha ont för att du itne kan åka till sjukhuset med katten? Skulle du göra samma sak omd et var ditt barn det gällde???
  • Suzy QX

När min katt fick ögat punkterat och jag var till vetrinären så gav de bara en ögonsalva. De sa att ögat skulle skrumpna ihop och trilla ut av sig självt. Nu gjorde det dock inte det och iom att katten var 15 år och pinkade inne samt verkade ha ont så blev det en avlivning till sist.

De tyckte fö katten var för gammal för att sövas ned (ens för en sterelisering).

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
Svar på tråden Operera bort kattens ena öga kostnad?