Funkar Hypnos?
Hej.
Jag undrar om någon av er har erfarenheter av hypnoterapi? Funkar det?
Jag har ett relationsproblem som har följt med i ca 30 år. Min syster och jag kan knappt vara i samma rum, förrän känslor från barndommen bubblar upp och det blir bråk och tjafs av alla det slag. Min mamma är ledsen, hon vill att vi ska hålla sams, men det här är känslor och konflikter, rivalitet, och svartsjuka som ligger så djupt. Jag undrar om man kan ta bort dessa känslor? som man kan hypnotisera bort fobier mm. Göra så jag inte blir irriterad på syrran för minsta lilla grej. Bråken börjar jämt med att jag blir irriterad och sur, envis som jag är går det inte över så lätt och till slut får hon ett utbrott. Om jag inte blev irriterad och sur skulle hon nog inte få utbrott som hon får nu.
Jag vet att hypnos kanske låter som den lätta vägen, men vi är 31 och 30 år år. Det har pågått sen vi var små och jag vill bara slippa känna som jag gör när jag ser henne. Jag vill bara känna syskonkärlek och värme i hennes närhet.
Om ni har erfarenhet av detta eller vill tipsa om någon som jag kan vända mig till så snällla gör det.
tack.