• November Flickan

Ensamstående föräldrar i Falun?

hej jag är en tjej på 26 år som bor med min son på 7 år i falun jag skulle gärna vilja lära känna lite fler föräldrar runtikring i falun..
    Jag har inga kompisar med barn i närheten så vore kul å lära känna några..

• Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Falun?
  • Emmsen

Hej. jag och min dotter på 4 år är nyinflyttade till Falun.

Känner inte direkt någon här ännu. Men vill lära känna andra :)

• November Flickan

hej =)
    Trivs ni bra här då??
    vi flyttade hit från gävle för 2 år sen (men är från dalarna från början men bodde i gävle i 2,5 år)
    vart i falun bor ni då??
    vi bor i gamla främby flyttade hit i början på november för att få närmare till sonens skola...

• Smilla35

Hej,

Jag bor i Falun sedan två år tillbaka med min son som snart fyller fyra år. Skulle också vilja lära känna fler föräldrar som lever ensamma med barn här i Falun. Kommer från Dalarna från början men har bott på annan ort ganska länge. Trivs i Falun men de flesta vänner jag har bor på andra orter, blir väl så när man ej bott här på länge.

Vore kul o lära känna fler som sagt.

/ Linda

• Emmsen

Jag trivs väldigt bra, men har bara bott här sen första december.

Vi kommer från Borås trakten så våra vänner bor ju en bra bit bort. nu har vi en lägenhet i nedre norslund.

Har ingen aning om vart gamla främby ligger. Känns konstigt att inte hitta till olika ställen men det kommer säkert.

jag tycker Falun är en fin stad, skall utforska centrum med lilltjejen på fredag. Skall bli spännande man vet inte så mycket om vart något finns :) Du/ni kanske kan något bra café?

Vart bor du Linda?

• Smilla35

Jag bor i centrala Falun, ganska nära stan. Har tidigare bott i Gbg i ganska många år, även om jag kommer från Dalarna, med tanke på att du kommer från Borås. Några av mina närmaste vänner bor i Gbg trakten.

Ett bra café med barn tycker jag är Vi3 som ligger nere på stan, de har en liten lekhörna för barn, ganska liten, men det finns en i a f. Sen kan jag tipsa om det nya leklandet uppe vid regementet. Det är riktigt bra.

• November Flickan

hej vad har ni hittat på i helgen då??

• tummeliten

hej

jag är en ensamstående mamma till en prematur flicka på 6 mån..jag skulle vulja ha kontakt med andra ensamma mammor att kunna dela tankar med

• Proletariatet
    tummeliten skrev 2011-03-07 12:48:28 följande:

hej

jag är en ensamstående mamma till en prematur flicka på 6 mån..jag skulle vulja ha kontakt med andra ensamma mammor att kunna dela tankar med

Jag bor i Borlänge, är ensamstående och har också en dotter född i v.24+1, hon blir dock fem år i år
  • mammatillsonny

Hej!

Jag bor i smedjebacken med min 9 månaders son. Ensamstående från första stunden.

Vill också lära känna andra föräldrar som är ensamstående

• Emmsen

Någon som vill ses på fika någon dag eller kanske ett besök till leklandet? :)

• tummeliten

nu i maj kan jag träffa mer folk pga infektions risken minskar(prematur) skulle vilja träffas om någon har lust och prata lite och ta en fika:)

• saramadeleine

Hej är gärna med här om man får? Jag är tjugosju år har en William som fyller sju snart.
    Bor i stan, eller ja närmare högskolan till högst upp på svärdsjögatan typ , men det räknas till stan.
    Pluggar till lärare på högskolan Dalarna och blir klar i juni 2012. Skulle vara jätte kul att lära känna lite nytt folk känner jag. :)

• Björn 618

Hej jag är 26år och har en dotter på 3. Jag saknar helt vänner med barn i samma ålder och vill nu träffa flera. Nån som vill ses å låta barnen springa av sig lite ?

Svar på tråden Ensamstående föräldrar i Falun?