Inlägg från: Mamma Tintis |Visa alla inlägg
  • Mamma Tintis

förslag på ideér för dop

Hej!! Jag sitter just o planerar Emilias dop, och hittade din tråd! Hon ska döpas redan nästa helg, den 15/1. Har sett att kortdesign.se har servetter som man kan beställa. Men jag har inte testat de själv. Jag hittade rosa servetter med vita prickar på ICA, så vi kör med det! Sitter just och knåpar ihop dopprogrammet....

♥Emilia 2010-09-23♥
  • Mamma Tintis

Vi hade dopsamtal med prästen igår så då gick vi igenom ordningen.. Jag vet inte riktigt vad man mer kan hitta på. Jag vill ha nalle tema, men jag vet inte hur jag ska få in nallarna i det hela. Har en nalle på dopprogrammet, och ska ev spela Teddybjörnen Fredriksson i kyrkan. Sen tänkte jag ha nallar på tårtan. Har du några fler förslag? Ska ni ha nåt speciellt tema?

♥Emilia 2010-09-23♥
  • Mamma Tintis

Här ska det också vara tjejigt! Massa rosa.. Och nallebjörnar.. Men jag är ju lite sent ute. Började planera igår och har ju bara 1,5 vecka på mig nu! Jul o nyår kom liksom lite i vägen så jag har inte riktigt tänkt på att planera dopet förrän nu. Men såå avancerat behöver det ju inte vara heller. Hade först bokat den 4/12 o skulle ha ett mysigt adventsdop, men blev tvungen att flytta det. Adventsdop passar ju inte direkt i mitten av januari!

• Mamma Tintis

Jag reagerade också på fotona på borden. Jag som har över 100 foton som jag framkallade till jul. Det är ju klockrent! Rosa ljus har jag också tänkt på, men var hittar man såna?

• Mamma Tintis

Okej.. Fast jag hade nog tänkt mig höga stearinljus istället för värmeljus. Men det kanske finns såna också på Ikea. Får kolla in deras hemsida. Nånstans måste det ju finnas rosa stearinljus..

• Mamma Tintis

ÖB ska jag kolla, har bara kollat lilla Ica butiken här i närheten. Har inte hunnit leta så mycket än. Det är lite svårt med en liten o med ständiga snöstormar... Men som du säger, rosa o blå ljus borde det vara säsong för året runt!

• Mamma Tintis

Delphin: vår präst hörde inte av sig förrän ca 2 veckor innan dopet. Vi hade dopsamtal en vecka innan.

Svar på tråden förslag på ideér för dop