• sagoskog

Hur täta värkarna hade ni när förlossningen startade?

Hej!

Hur tätt kom era värkar när förlossningen startade? Alltså precis i början när ni började att känna något. Jag hade 2-3 minuter mellan dem från första värken, men jag har hört många olika varianter. Hade i övrigt en snabb tvillingförlossning.

• Svar på tråden Hur täta värkarna hade ni när förlossningen startade?
  • Bollen82

Jag hade nog 6-7 minuter emellan. När vi åkte in hade jag ca 2-3 minuter emellan.

• Juhanna

Med första var det allt mellan 4 och 18 minuter, fick aldrig regelbundna värkar den förlossningen.
    Med andra var det med 2-3 minuters mellanrum, åkte hemmifrån med krysvärkar. Så det var en supersnabb förlossning.

♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • sagoskog

Kul att du svarat:) Jag var hemma någon timme, men sen åkte vi in (främst eftersom det var en riskförlossning) och då var jag öppen 5 cm.

• sagoskog
    Juhanna skrev 2011-01-03 10:37:17 följande:
    Med första var det allt mellan 4 och 18 minuter, fick aldrig regelbundna värkar den förlossningen.
    Med andra var det med 2-3 minuters mellanrum, åkte hemmifrån med krysvärkar. Så det var en supersnabb förlossning.
    Oj, det måste gått undan;) Låter inte så trevligt att åka hemmifrån med krystvärkar.
  • Juhanna
    sagoskog skrev 2011-01-03 10:39:19 följande:
    Oj, det måste gått undan;) Låter inte så trevligt att åka hemmifrån med krystvärkar.
    Nej. Det var tur att jag var så bra på att knipa och att sjukhuset ligger nära.
    ♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • JeanneDArc

Jag fick bara som mensvärk när det började.. konstant molande värk liksom. Sedan började det komma i omgångar fast långt emellan och därefter kom det allt tätare under dagen. Det tog från 5 på morgonen till eftermiddag/kväll innan de kom med ca 3 minuters mellanrum.

• Bombus

vattnet började sipra hemma kring 9 på morgonen, då hade jag cirka 7 minuter emellan värkarna efter det, kl 11 sa det floff på förlossningen, därefter 3 min mellan värkarna på pricken =)

• Angeliqan

Med första 5 minuters intervaller och med andra 3- 3,5 minuters intervaller.

Med första tog det 20 timmar från första värk och med andra 5 timmar (men då hade vattnet gått 2 timmar innan dess).

Svar på tråden Hur täta värkarna hade ni när förlossningen startade?