Tips på proteinrika soppor efter GBP
Då det lätt blr enformigt att äta samma soppor och storkok inte är att föredra, så vill jag gärna ha tips på enkla proteinrika soppor som passar bra efter en GBP-
Då det lätt blr enformigt att äta samma soppor och storkok inte är att föredra, så vill jag gärna ha tips på enkla proteinrika soppor som passar bra efter en GBP-
vi blev tipsade om att ha i ett rått ägg i soppan, finns proteinpulver som man kan blanda i med... Tonfisk, nötkött och kyckling, bönor. Sedan kan man sätta sig och googla på soppa+kyckling t.ex.
Jag har hört att proteinpulver smakar URK !!! Men det va i typ kalla mellanmålssoppor, men tror kanske det smakar illa i även varma. har du provat???
proteinpulver smakar inte så mkt utan det ger soppan en konsistens som är av desslike, sträv på nått sätt...kanske är fel person att ge tips då jag fuskade grymt mkt
Spenatsoppa med ägg..
Ok.. Svampsoppa då?
Fisk, ägg, mjölk, kött, fågel, ost, ärtor, bönor och linser innehåller mycket protein.
Keso, sojaprodukter, tonfisk, kesella, svamp (tofu), kvarg, lever, skinka, rostbiff, kassler och quorn har mer eller mindre protein i sig.
Mjöl, gryn och bröd tillsammans med andra livsmedel, till exempel ärtor och bönor gör att man får i sig nödvändiga aminosyror.
Bara att mixa ihop lite gott så får du säkert en smarrig soppa =)
Men varför äter du inte ägg?
Fisk, ägg, mjölk, kött, fågel, ost, ärtor, bönor och linser innehåller mycket protein.
Keso, sojaprodukter, tonfisk, kesella, svamp (tofu), kvarg, lever, skinka, rostbiff, kassler och quorn har mer eller mindre protein i sig.
Mjöl, gryn och bröd tillsammans med andra livsmedel, till exempel ärtor och bönor gör att man får i sig nödvändiga aminosyror.
Bara att mixa ihop lite gott så får du säkert en smarrig soppa =)
Men varför äter du inte ägg?
Tack så jättemycket för det receptet, det skall provas..
nej jag åt inte soppor efteråt jag ville bara kräkas såfort jag såg en soppa åt mkt kokt fisk med kokta grönsaker o sås som jag mixade ihop till en helt slät pure o åt jätte sakta...och tuggade ordentligt....var väl en blandning mellan soppa o pure lös pure...
kokade kyckling o mixade med potatis och sås drack fibervälling på morgonen mm...
proviva soppor är oxå bra dock endel socker i men bra som mellanmål i början...jordgubb är riktigt god även med en klick grädde, kom ihåg att kroppen behöver ha fett oxå...endel landsting säger light efteråt men jag har kört på röd mjölk o även en klick grädde o riktigt smör, o jag har gått ner 50kg+
jag var livrädd för socker i början... innan jag lärde mig vad jag klarar av och vad jag inte klarar av ett tips är att komplettera kosten med mitt val kvinna tabletterna en om dagen,
hår o naglar kommer bli sämre håret kommer ramla av och du vill bara sätta dig i duschen o gråta, men jag har fått mitt tillbaka nu efter ca 1 år opades nov-09 och har fått dock tunnare hårstrån men destomer...