• Anonym (Längtar)

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???

Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Har snart kämpat i två år och den biologiska klockan tickar högre och högre för varje dag...

Finns det fler än jag som är 30 år och kämpar med första barnet???

• Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???
  • Anonym

Jag är 33 och är nu gravid med vårt första barn.
    Vad säger läkarna om varför ni inte kan få barn?

• noa

Jag är snart 33 och gravid med första barnet. Inget konstigt att få första barnet efter 30 idag :)

• Anonym (R)
    noa skrev 2011-01-03 15:17:07 följande:
    Jag är snart 33 och gravid med första barnet. Inget konstigt att få första barnet efter 30 idag :)
    Nej det är inget konstigt, men ts har försökt i 2 år.
  • Bottis

Har ni sökt hjälp? Om ni har försökt aktivt i två år så bör ni kanske få till en utredning?

• Fluffskalle

Ja, är 31 och har försökt kanske 1,5 år denna veva. Ville liksom bli ung mamma men har aldrig lyckats bli gravid. Vet inte vad det beror på än. Ska väl utredas med början i februari men är så nervös. Vill inte höra dödsstöten antar jag.

• Anonym (hjälp)

Sök hjälp om ni inte redan gjort det. Vi fick vår son förra hösten med hjälp av IVF. Vi sökte hjälp när vi försökt i ett år. Sedan tog det ytterligare tre år med diverse behandlingar och försök men nu är han här. Jag var 36 när han föddes. Läkarna kunde inte hitta några fel på oss men i bland funkar det inte ändå.

• noa
    Anonym (R) skrev 2011-01-03 15:21:20 följande:
    Nej det är inget konstigt, men ts har försökt i 2 år.
    Vi har heller inte använt skydd på två år.. Plötsligt hände det bara liksom.
  • Pimpinellan

Ja,jag är över 40 och har kämpat för första barnet i över 4 år. Sök hjälp om ni inte gjort det. Har ni gjort det och väntar på IVF eller annan hjälp så önskar jag lycka till! De allra flesta får barn på nåt sätt till slut.

• idamarie

jag och min sambo blir 31 resp 32 i år och vi har försökt i 1½år nu. Har ställt mig i kö hos kvinnokliniken i sept, då sa de att det skulle ta 3-6 månader innan man får komma in på undersökning. Så lång kö har de. Har inte hört något från dem än och vi har inte blivit gravida heller. Åker iväg här i helgen och när vi kommer hem igen så tänkte jag ringa en privat gynekolog. Det sägs att dem har mer tid och att man får komma in snabbare på undersökning om man är äldre. Jag vet inte vad som stämmer men det är iallafall värt ett försök! En jobbarkompis hade försökt i 2½ år och varit inne i karusellen hos kvinnokliniken men hon blev tydligen avbokad på möten och det strula sig hit och dit så hon ringde själv till von Linné mottganingen i Uppsala. Hon fick hjälp mycket fortare där...
    Så mitt råd är ju, om du inte redan tagit kontakt, att ringa privat gynekolog. Googla på nätet efter en i närheten.

Lycka till och håller tummarna på att alla som vill får bli gravida under en snar framtid!

• kattm

Jag fyller snart 35 och vi har försökt i drygt två år utan resultat. Vi har vid det här laget hunnit med två IVF-behandlingar utan resultat. Inga uppenbara fel (men det lutar kanske åt att mina ägg är problemet eftersom de inte verkar befruktas så lätt vid IVF:en).

Svar på tråden Blir det ALDRIG vår tur att få en bebis??? Finns det fler som är 30 år och fortfarande kämpar med första barnet???