• Bräckehäxan

Dags att byta stol, Britax Multi Tech eller Two way för långvarit bakåtvänt åkande?

jag säger också two way.

Vi har en multi tech till vår snart 2 åring, och köpte den just för att den skulle vara så bra ur längdsynpunkt. Då sonens pappa är närmare 2m lång är vi beredda på en lång killa också, och ville ha en stol som han kunde sitta kvar bakåtvänd länge i.. nu läser jag dock många som upplever att multi-tech inte alls är så långvarig som den utger sej för att vara, då axelstöden tar emot tidigare än stolen är urväxt på själva längden.-.

Jag känner mej lite lurad.. men vi är nöjda med stolen i övrigt. Sonen har suttit jättebra ändå sen han var 9 månader.

Vi ska nu köpa en britax two way som extrastol till farföräldrarna, så vi slipper flytta stolen titt som tätt.
    Och förhoppningsvi kan sonen sitta kvar i sin multi tech tills han får en bältesstol med isofix när han är stor nog att sitta farmåt. Och ett framtida syskon tar över multi techen.

• Bräckehäxan

men det finns ju ett nackstöd att köpa till till two way, blir det bättre stöd för sovande barn då??

vi har en mutli tech, se bild ovan.. och ja den tar ju helt klart MYCKET plats.

Ska nu köpa en two way till svärföräldrarnas bil, kanske provmonterar den i vår bil och multi tech i deras och ser om de är bättre så...

• Bräckehäxan
    Turbomamma skrev 2011-01-09 20:50:35 följande:
    Puffar för tråden då vi är i valet och kvalet...

Våra tvillingar på 14 månader är nu på väg att växa ur babyskydden och vi funderar på Britax MT. Kommer att ha en i framsätet och en bakom passagerarstolen. Tror ni att det får plats i vår 9-5:a kombi? Barnen är idag inte så stora och väger ganska precis 9 kg och MT känns rätt  ombonad och bekväm.

Tacksam för tips!
    oj, har de fått plats i babyskydden så länge.. wow! med vinterkläder och allt...
  • Bräckehäxan
    Turbomamma skrev 2011-01-09 20:50:35 följande:
    Puffar för tråden då vi är i valet och kvalet...

Våra tvillingar på 14 månader är nu på väg att växa ur babyskydden och vi funderar på Britax MT. Kommer att ha en i framsätet och en bakom passagerarstolen. Tror ni att det får plats i vår 9-5:a kombi? Barnen är idag inte så stora och väger ganska precis 9 kg och MT känns rätt  ombonad och bekväm.

Tacksam för tips!
    titta på min bild längre upp på sidan, där ser du en multi-tech monterad i baksätet på en 9-g.... kanske få ren uppfattning då... benutrymmet är jättedåligt.. sonen är 2 år nu, fötterna börjar redan ta emot och han får böja något på benen... :-/
Svar på tråden Dags att byta stol, Britax Multi Tech eller Two way för långvarit bakåtvänt åkande?