• cicci85

Dags att byta stol, Britax Multi Tech eller Two way för långvarit bakåtvänt åkande?

Jag har haft TW och har MT nu. Kan säga att twowayen ger mycket bättre benplats och barnet kan använda den längre tid. Jag köpte MT när min äldsta son va 5, då var han för lång för MT men hade en bit kvar att växa i TW, men hade vuxit ur på vikten redan.

Men jag köpte ny bilbarnstol till lillen när han va 2 år och valde ändå en MT eftersom han sitter mycket bättre i den just nu. Om det blir för trångt eller han blir för lång för den köper vi en twoway då.

• cicci85
    Bräckehäxan skrev 2011-01-06 14:14:56 följande:
    men det finns ju ett nackstöd att köpa till till two way, blir det bättre stöd för sovande barn då??
    Jo, det tycker jag att det blir iaf
  • cicci85
    Turbomamma skrev 2011-01-09 20:50:35 följande:
    Puffar för tråden då vi är i valet och kvalet...

Våra tvillingar på 14 månader är nu på väg att växa ur babyskydden och vi funderar på Britax MT. Kommer att ha en i framsätet och en bakom passagerarstolen. Tror ni att det får plats i vår 9-5:a kombi? Barnen är idag inte så stora och väger ganska precis 9 kg och MT känns rätt  ombonad och bekväm.

Tacksam för tips!
    Till småttingar skulle jag absolut välja MT av de stolarna. Jag skulle få plats med i i fram och en bakom i min v70 så det borde ju funka i 9-5. Har man en i fram och en i bak får man ju plats i typ alla bilar
Svar på tråden Dags att byta stol, Britax Multi Tech eller Two way för långvarit bakåtvänt åkande?