• Nifelheim

Dags att byta stol, Britax Multi Tech eller Two way för långvarit bakåtvänt åkande?

Jag har haft båda och fick byta Multi-tech mot two-way eftersom min son inte fick plats i Multi-tech. Nackstödet tryckte mot axlarna så pass att han fick röda märken. Ändå har han en BRA bit kvar att växa i Two-way.

http://www.familjeliv.se/hem/nifelheim/gallery/phptoi655.jpg

BRA benutrymme och stor växtmån i ryggen.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Jag har inga bra kort från när vi hade Multi tech, men med den blev det trångt för benen också.

man ser ju ungefär hur han sitter med benen där. Stolen står i framsätet på båda bilderna och när han satt i Multi-techen kunde ingen sitta i baksätet bakom trots att han hade DÅLIGT med plats för benen.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Turbomamma skrev 2011-01-09 21:06:43 följande:

Oj, det ser onekligen trångt ut... Än så länge antar jag att mina skulle ha gott om plats men man vill ju gärna att stolen ska funka några år. Visst kan man flytta upp nackskyddet? Men det kanske blev tajt ändå... Trist att det blev så tajt med benutrymme i framsätet, vi måste ju kunna ha en bak och en fram.

Stort tack för hjälpen, får nog åka och testa helt enkelt innan vi beställer på nätet.

Som det är på min bild är nackstödet i högsta läget för bakåtvänt åkande (Om man vänder stolen framåt kan man höja det mer, men då kan man inte använda internbältena).

Jag tror att det är olika i olika bilar, för en del är ju trots allt nöjda med Multitech, men i min bil (Opel Vectra combi) sitter den riktigt dåligt. Den tog upp massor plats och det blev som sagt ändå väldigt trångt för barnet.
Svar på tråden Dags att byta stol, Britax Multi Tech eller Two way för långvarit bakåtvänt åkande?