• Honeyrose

Ni som nyligen fött på Östra Sjukhuset....

Snart är det dax för mig. födde första barnet på östra och var nöjd men undrar lite saker nu till andra....
    har pappan kunnat stanna kvar på natten med er?
    har ni fått eget rum? hur länge?
    har syskon kunnat komma och hälsa på?

min mamma kommer att passa vår dotter som är 1½, tror ni att även hon skulle få komma in till bb tillsammans med vår dotter?

vill gärna att min man ska kunna stanna kvar, förra gången blev jag klippt väldigt och kunde inte knappt gå till toaletten. och vår dotter är så liten och går inte på dagis, så hon är inte van att vara utan oss, så vi vill inte att hon ska känna att vi lämnat henne eller liknande...

har även hört att det är enklare att på eget rum och att pappan kan sova över på östra än på mölndal, någon som vet något om det stämmer?

tacksam för svar =) 

• Svar på tråden Ni som nyligen fött på Östra Sjukhuset....
  • Lena

Det finns familjerum på östra medan på mölndal finns bara dubbelrum som kan användas av en familj, eller två mammor.

• eliten

Hej
    Vi fick vårt andra nu i nov och har fött på östra båda gångerna och varit jättenöjda.
    Vi fick eget rum och pappan sov över med mej första natten sen ville vi att han skulle sova hemma med sonen.
    Men tyvärr får inte ens syskonen komma in längre så när min sambo hämtade vår son för att hälsa på sin nyfödda lillasyster fick vi vara utanför i korridoren så det är tråkigt.

• Honeyrose

ja det var väldigt tråkigt att inte syskonen får komma in.. pga smitta eller? hm.. kan väl bara hoppas att det ändras tills slutet av januari... :p blir jobbigt om det blir som förra gången att jag knappt kan gå..

• Jessi19

Födde den 17 december och pappan fick stanna. Syskon fick dock inte komma in på avdelningen.

• eliten

Jag tror inte de ändrar så syskonen får komma in.. Första gången jag var där var det nån som hade med sina ungar som sprang runt och busa och rakt in i vårt rum in och ut på kvällen när vi försökte sova tills min kille skrämde iväg dem, då hade jag uppskattat syskonförbud! Fast inte när ens eget barn inte får komma in..

• Taaanja

Födde på Östra 3 December. Vi fick eget rum och pappan fick vara kvar. Vi var kvar två nätter.

• Honeyrose

ush va jobbigt att någons barn sprang rätt in i ert rum! så får det ju absolut inte vara! =S personligen hade jag nog letat upp deras föräldrar och sagt till och kanske till o med skällt ut barnen (tyvärr) om jag blivit riktigt irriterad......
    vår dotter är ju så liten (1½år) att jag verkligen skulle vilja att hon ska kunna besöka på bb. hon är inte alls van vid att bli bortlämnad (även om det blir till min mamma) och inte van vid att vara utan mig och min alls så jag tror det skulle vara jobbigt för henne.
    i "värsta fall" får väl min man åka hem och vara med henne men hade sååå gärna velat ha honom med mig. kunde ju knappt gå ur sängen vid förra förlossningen, hade det super jobbigt och han fick göra allt. 

• eliten

Ja det är jättejobbigt att lämna bort vi åkte in kvällen innan, min dotter föddes på morgonen och min sambo stanna första natten med oss så det blev två nätter med mormor o sen farmor för våran hemma sen hämta pappan honom så han fick vara på sjukhuset med oss båda några timmar (men inte inne på bb) och sen fick jag vara kvar ensam en natt till det var inte heller roligt jag ville bara hem till pojken.
    Förhoppningsvis mår du mycket bättre denna gången då får du ju åka hem direkt om du vill..
    Jag var jättedålig efter första o kom inte upp ur sängen själv på flera dagar men denna gången studsa jag in i duschen o bytte om direkt när jag kom upp på bb..

Svar på tråden Ni som nyligen fött på Östra Sjukhuset....