Huvudvärk, främst på höger sida och ovanför ögat....
Är i vecka 17.
Nån som känner igen sig? Har det med graviditeten att göra?
Är i vecka 17.
Nån som känner igen sig? Har det med graviditeten att göra?
Det låter som migrän. Värken sitter då på ena sidan huvudet och går i olika "faser". Man kan vara ljus/ljud känslig, se "Blixtar" framför ögonen. En "Vanlig" spänningshuvudvärk känns ofta som ett tryck, en mössa, över hela huvudet till skillnad från migränen som brukar upplevas med pulserande.
precis så är det... känner mig även vimmelkantig och har svårt att fokusera. För några dagar sedan var det så illa att jag inte fokusera blicken alls när jag var upp och rörde mig.
Usch vad besvärligt det låter! Det finns en del receptfria läkemedel på apoteket mot migrän. Du kan ju kolla på nätet vad de har för utbud! Mot spänningshuvudvärk kan koffein samt varmdusch hjälpa/lindra, men är skeptisk till om det är samma sak för migrän? Jag tror vila och rätt medicin gör susen!
Hjälper det inte så gå till farbror doktorn på vårdcentralen. Huvudvärk är inget att leka med! Jag hoppas du snart kryar på dig!
Tack för dina svar!!! Hjälpte mycket faktiskt. Ska till BM på fredag. Ska kolla med henne vad de rekomenderar. Tack!
Migrän...