• Anonym

Ja, hur vanligt inlägg säkert, min man komplimerar och pratar massor på nätet med sina ex.. Suck.. :-(

(Bortse nu från det fruktansvärt omoraliska i att jag kollat hans facebook när han råkade lämna sidan öppen TACK.. I KNOW...)

Hur ska man agera.. När ens karl sedan 10 år, haft sporadisk kontakt med sina ex som han hade i 16-20 års åldern, under alla dessa år? Han skriver ju ofta staus på facebook och sedan hamnar de i samtal och jag har läst endel mail.. Som de skrivit efter chat gissar jag. Han skriver särskilt till en, att hon är den mest omtyckta person han känner, "kära du" osv... Ganska privata saker som jag inte vågar gå in på här om nån känner igen.. Känns j-t jobbigt. Vi är inne i småbarnsruschen och hur ofta får man själv höra positiva saker.. Inte alls.. Jag får mest höra hur GNÄLLIG jag är.. Trött.. Stressad småbarnsmamma som försöker få ihop tillvaron, klart det inte finns så mycket käck ungdomlighet och positiv anda varje dag... :´( Känner mig som en sunkig trasa jämfört med hans barnlösa tidigare tjejer. Skulle de träffas mer än ett "hej" på stan hade jag ju blivit spolad direkt. Så känns det.

Han har träffat sina ex (han påstår ju att han är så bra kompis med dem) någon gång ibland. Då har jag inte haft så mkt anledning till svartsjuka. Nu efter att ha förstått att han använder iaf en-två av dem för att "prata ut" och skriver så gulligt och fint till dem, så hade jag aldrig stått ut med att de träffas.

självklart förstår jag att man har rätt till ett eget liv.
    Kanske jag skriver här i onödan.
    Självklart har vi inte tillgång till barnvakter för romantiska helger på tur man hand och sådant, så inga sådana tips... Annars hade jag bokat något härligt och bara tagit med honom för att hitta varann utanför bajsblöjor, barn som vaknar på nätterna, kladdiga stressiga middagar..  Hade visat honom MIG, fixat oss inför en mysig ute-middag, pratat.. Vi hinner inte hixtta varann på en timme en kväll mellan barn som vaknar och tvätt som ska hängas, han flyr till facebook, jag måste märka dagiskläder eller något annat spännande..

Vill bara ha lite tankar. Är jag den enda som bara är en gnällig halvtråkig småbarnsmamma medan karln slänger komplimanger och pratar ut med sina ex... :´(

• Svar på tråden Ja, hur vanligt inlägg säkert, min man komplimerar och pratar massor på nätet med sina ex.. Suck.. :-(
  • Anonym (JJ)

Har du pratat med honom och berättat hur du känner? Vet han inte det lär han knappast ändra på sig, om det är det du vill, vilket jag antar.

• Anonym

Det är dig han är tillsammans med. Det finns en anledning att du är hans tjej och exen hans ex.

• Anonym (ts)

Jo har nämnt någon gång och fått höra hur svartsjuk jag är.. men att han har så "nära" relation med dem stör mig. Särskilt som jag VET att om DE hade haft flera ungar ihop och vårat liv, så hade snacket inte låtit så. Är ju enkelt att vara glad och positiv och ha en underbar snack-relation och verkligen förstååå varann om man inte delar en enda jobbig upplevelse.

• Anonym
    Anonym (ts) skrev 2011-01-03 23:06:00 följande:
    Jo har nämnt någon gång och fått höra hur svartsjuk jag är.. men att han har så "nära" relation med dem stör mig. Särskilt som jag VET att om DE hade haft flera ungar ihop och vårat liv, så hade snacket inte låtit så. Är ju enkelt att vara glad och positiv och ha en underbar snack-relation och verkligen förstååå varann om man inte delar en enda jobbig upplevelse.
    Hur vet du det?
    Tror du verkligen inte att de också skulle digna under småbarnsskrik, blöjbyten, vakna nätter och tvätt?
  • Anonym

skulle vända på det om jag vore dig!
    börja prata med dina x och vänta in hans reaktion, det kanske inte är lika kul då!

• Anonym (ts)

tyvärr har jag inga ex

• Anonym (tvärsom)

jag vände på det. såsom han gjorde mot mig, även om jag sade det va sårande, så gjorde jag mot honom! då blev det liv helt plötsligt!!
    då ville han inte dela mig med andra heltplötsligt?
    inte så kul kanske att få känna på sj.
    man vet inte vad man har, förrän man förlorat de...
    jag  va en jubelidiot som ens försökte en gång till med honom!

Svar på tråden Ja, hur vanligt inlägg säkert, min man komplimerar och pratar massor på nätet med sina ex.. Suck.. :-(