• minhalva

Är Didriksson overall inte varma?

Dottern har en röd didriksson overall(förra årets modell) och hon fryser i den och då sitter hon i vagnen.Hon har pop fleece jacka under overallen,linne och långärmad tröja, byxor eller leggings, ullsockor men hon säger att hon fryser. Fler som upplever det?Betalade 800 kr men den verkar ju inte vara var.HUR ska jag vet vilken overall som är tillräckligt varm i det här kallaaaaaaa vädret? Tips på varm overall?

• Svar på tråden Är Didriksson overall inte varma?
  • Twilight

Båda mina barn har Didriksonoveraller, när dottern 7 år har utedag i skolan har hon underställ, leggings, långärmad t-shirt, fleccejacka och overallen. Hon fryser inte.

Sonen 2 år har kalasbyxor, byxor, långärmad t-shirt, fleecejacka och overall. Han svettas.

Vi har ändå så kallt som -27 grader här vissa dagar. 

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Trucalling

mitt barn fryser inte i si didrikssons. men ditt barn kanske är en liten "frysing" :D ?
    då jag var liten så frös jag vad jag än hade på mig

• MrsMurphy

Jag har dock inte den overallen men min tjej fryser när hon är uttråkade. Vilket resulterat i nya inköp av vinterskor och vantar, samt påklädning enligt konstens alla regler för jag var övertygad om att hon frös ihjäl. Men kan väl konstatera att kläderna visst fungerade ypperligt med 6 timmars pulkaåkning med farmor/farfar, stillasittande och dragen många timmar. Men trippen hem från dagis med mig verkar vara kallare...Obestämd

Allt är såååååååå naturligt så...
  • alvide

Det kanske inte är overallen hon inte fryser i.
    Min dotter klagade att hon frös fast hon hade de bästa ytterkläderna man kan ha.
    Då visade det sig att hon "bara" frös om kinderna. Men det sa hon inte först.
    Kanske räcker med att köpa en balaclava (rånarluva)?

• Dixie

men hon fryser kanske för att hon sitter still i vagnen, min 3 åriga dotter har en didricksson och håller sig varm i den!

Svar på tråden Är Didriksson overall inte varma?