• Gasolina

Tandblekning utan skena?

För några år sedan fick jag för mig att bleka tänderna och valde en produkt från tvshop. Det var en "bleknings penna" med en pensel i varje ända. Man skulle pensla på med den ena sidan, vänta och pensla med den andra – ingen skena behövdes. Är det någon som vet vilken jag menar och i så fall vad den heter??

• Svar på tråden Tandblekning utan skena?
  • kakmamman

Sök på
    "Natural White BrightStick" på google..där har du en sådan penna...kanske inte samma som för flera år sedan...

vaniljkrans.blogg.se/ - En snurrom från det underliga- fakta eller bittert?
  • Gasolina
    kakmamman skrev 2011-01-03 23:54:51 följande:
    Sök på
    "Natural White BrightStick" på google..där har du en sådan penna...kanske inte samma som för flera år sedan...
    Tusen tack, kanske är värt att kolla? Har du själv provat? :)
  • kakmamman
    Gasolina skrev 2011-01-03 23:59:56 följande:
    Tusen tack, kanske är värt att kolla? Har du själv provat? :)
    http://www.google.com/images?hl=sv&q=teeth+whitening+pen&rlz=1I7ADFA_en&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1659&bih=904

Jag har blekt tänderna med både den pennan du menar och med bettskena, men det ilade något efter skenan så jag vill hellre pröva med penseln :P

Nä nu e jag på jakt efter pennan du letar efter, haha..

Kolla länken, sökte på engelska..kan det vara någon av dom dära? med en ny design..eller så?
  • Amber1975

Har testat både skena och penna. Skenan fick mitt tandkött att blöda. Pennan gjorde absolut noll skillnad.

• Gasolina
    kakmamman skrev 2011-01-04 00:01:49 följande:
    www.google.com/images?hl=sv&q=teeth+whitening...

Jag har blekt tänderna med både den pennan du menar och med bettskena, men det ilade något efter skenan så jag vill hellre pröva med penseln :P

Nä nu e jag på jakt efter pennan du letar efter, haha..

Kolla länken, sökte på engelska..kan det vara någon av dom dära? med en ny design..eller så?
    Jag ska kolla med min bror, jag vet att han oxå hade den VI är ute efter ;)
    Lite orolig är man ju även över att slita för mycket på tänderna, jag blekte med skena men tyckte att det kändes mycket efteråt... illade och var ömt :S
  • kakmamman
    Gasolina skrev 2011-01-04 00:05:17 följande:
    Jag ska kolla med min bror, jag vet att han oxå hade den VI är ute efter ;)
    Lite orolig är man ju även över att slita för mycket på tänderna, jag blekte med skena men tyckte att det kändes mycket efteråt... illade och var ömt :S
    ja exakt, men det finns tydligen någon gel som ska ta bort ilningarna- men någon måtta får det vara liksom.
    Hör med honom ;)

Jag hänger kvar här och tjuvkikar ;)
  • Gasolina
    kakmamman skrev 2011-01-04 00:09:13 följande:
    ja exakt, men det finns tydligen någon gel som ska ta bort ilningarna- men någon måtta får det vara liksom.
    Hör med honom ;)

Jag hänger kvar här och tjuvkikar ;)
    Han var vaken i alla fall så vi får se vad han säger =) Hans sambo är tandsköterska så jag bruka fråga henne innan jag donar för mycket ;)
  • Gasolina
    Amber1975 skrev 2011-01-04 00:04:42 följande:
    Har testat både skena och penna. Skenan fick mitt tandkött att blöda. Pennan gjorde absolut noll skillnad.
    Då borde du testa den pennan vi eftersöker här, den funkade jääävligt bra. Mina tänder blev nästan overkligt vita efter att jag använde den =)
Svar på tråden Tandblekning utan skena?