Inlägg från: smilez |Visa alla inlägg
  • smilez

Rethymnon, Kreta

Vi ska åka till Rethymnon, Kreta i sommar (juli), ett gäng vuxna och barn. Någon som har varit där och har något positivt eller negativt att dela med sej av.

Vi ska bo på ett hotell som heter Theartemis Palace med All Inclusive. Har aldrig åkt med All Incl. förut. Något man ska tänka på? Man får tydligen ett armband som visar att man hör till hotellet, är det avtagbart?

• Svar på tråden Rethymnon, Kreta
  • smilez

Vet du något om hotellet i fråga? Bra/mindre bra? Något särskilt man ska se/göra när man är där? Vad finns i närheten?

• smilez

Pejt - Jag har läst lite om ravinen och det verkar häftigt. Fanns både längre o kortare guidad tur tror jag. Är det långt dit från Rethymnon?

whisperer - Bra med tips om stranden där, vi har småbarn med: 2, 3, 5 och 6 år gamla. Vi är en blandad skara då vi åker hela stora familjen för mamma fyller 50 och tar med oss barn och barnbarn. Hur är vädret i juli?

• smilez
    magizmaka skrev 2011-01-08 19:20:55 följande:
    Förlåt för att jag snor tråden lite men jag undrar om det är fina stränder i Rethymnon. Vi ska bo vid Petradi Beach. Ska dit på bröllopsresa

Bra tråd!
    Helt okej att du snor tråden, fråga på du.... svaren är intressanta för mej åxå. När ska ni dit på bröllopsresa? & har ni tänkt se nått särskilt?
  • smilez

Vi ska åka den 3 juli och vi har inte bestämt något särskilt vi ska se eftersom vi är väldigt många som åker tillsammans. Jag har aldrig varit på Kreta förut heller, och ingen annan i sällskapet, så allt är nytt för oss.

• smilez
    Bebislängtan82 skrev 2011-01-22 09:52:24 följande:
    Intressant tråd, vi åker dit den 30 April och är också all inclusive. Vi bor på ett hotell som hete orion
    Välkommen hit! Hoppas du åxå kan få nytta av denna tråd.
  • smilez
    blåbär02 skrev 2011-01-24 17:26:56 följande:

Bodde på det hotellet juli 08 - super! =)

Nära till stranden, två fina pooler men en bit in till stan, men det är ju bara skönt att gå.

Sitta vid hamnen och äta - MYS!

På det hotellet vi ska bo, Theartemis Palace? Hur långt är det till stan därifrån? Alltså, typ hur lång promenad?
  • smilez
    älskarlivet81 skrev 2011-01-24 17:28:08 följande:
    Jag har varit i Rethymnon när jag var liten och sen återvänt till Kreta men en annan ort efter det. Jag älsakr verkligen Kreta och Grekland över huvud taget, men skulle aldrig välja all inclusive!
    Härligt att höra så positivt om Kreta. All Inclusive har vi mest för barnens skull, det är smidigt om man inte vill äta samtidigt osv. Jag själv har aldrig åkt med All Incl. förut men nu ska vi åka ett helt gäng och vi har fått resan, så det kommer bli toppen! :)
Svar på tråden Rethymnon, Kreta