Inlägg från: Vissla |Visa alla inlägg
  • Vissla

http://intranet.skatteverket.se/intern/15706.html

Jezamine skrev 2011-01-04 19:15:48 följande:
    Eller raggar du bloggbesökare?
    Japp gå in o läs om du hittar adressen
    listoplisto skrev 2011-01-04 19:16:16 följande:
    För att någon annan TYCKER att det (av någon anledning) är av intresse, det är väl inte konstigare än så?
    Jag tycker faktiskt det
    La Lola skrev 2011-01-04 19:22:13 följande:
    Måtte de inte finnas på FL!!!!
    Nä, förresten, här är det ju skyddad verkstad så här vet man vilka som kan tänkas läsa det man skriver...finns ingen möjlighet att nån i Afrika kan läsa o att allt man skriver finns kvar till FL går i graven.....

eller vänta nu.....hur var det nu egentligen? Hmmm....
    Men ni frågade vad dom kunde upptäcka det kan upptäckas även om jag inte tror att dom bryr sig
  • Vissla
    Raskask skrev 2011-01-04 19:30:23 följande:
    Det är iofs inget att upptäcka eftersom gåvoskatten är borttagen och du behöver alltså inte skatta för några pengar du får av någon .
    Precis så därför borde dom inte bry sig, fast har skatteverket med skatter o göra föresten? Är det inte dom som sköter folkbokföringen osv, dom kanske inte tror på att jag bor här Förvånad
  • Vissla
    Bonanza skrev 2011-01-04 19:35:15 följande:
    Antagligen så har du skrivit något ord som deras "sökfunktion" har reagerat på och därmed har du kommit upp på någon länklista på deras intranät.
    Tack. Ett vettigt svar.
    Men vad kan det vara då? Obestämd
  • Vissla
    listoplisto skrev 2011-01-04 20:16:05 följande:
    Det verkar för övrigt (såvitt jag kan se i den) inte finnas något särskilt att spionera på i bloggen, så jag tror du kan vara helt lugn på den fronten.
    Va? hur har du hittat min blogg?

hacker Obestämd
  • Vissla
    FasterK skrev 2011-01-04 20:22:47 följande:
    Varför anta att TS inte är medveten om att en öppen blogg är just en öppen blogg? ...och vidare att hon skulle vara förbannad och beredd att börja gorma, för att en udda adress har varit på besök där? Tolkar det som om ren nyfikenhet. Vem kan det vara. 
    För att diskutionen skulle vara s mycket roligare om jag var rabiat antar jag
  • Vissla
    listoplisto skrev 2011-01-05 05:08:57 följande:
    Det tog mig ungefär tio minuter att hitta din blogg utifrån information du själv lämnat ut här på FL, och jag vet inte ens vem du är.
    Jag är dessutom naturligtvis ingen "hacker", det behöver man inte vara för att hitta en öppen blogg. Testa t.ex att googla på ditt eller dina barns namn...det kan hända att du blir förvånad.

Tycker du fortfarande det verkar helt osannolikt att någon som vet vem du är, vad du heter och kanske något av dina barns namn, på omvägar har hört av någon gemensam bekant att du har en blogg, blivit nyfiken och sedan hittat den genom t.ex. Google?

Som sagt, jag hittade den på tio minuter utan att veta NÅGOT på förhand... hade jag ägnat ytterligare några minuter åt att söka så hade jag förmodligen hittat din adress och ditt telefonnummer också.

Man måste fundera på vad man lämnar ut om sig själv på nätet och huruvida man är beredd att ta eventuella konsekvenser av det, om det så bara är konsekvenser i form av att okända människor råkar hitta ens blogg.
    Nu råkar det vara så att jag har testat o googlat på alla tre ungars namn, de två som har ovanliga namn hittar jag på en gång när jag googlar, men inte på någon sida som jag har lagt ut dom på, på den sidan hittar jag även mellantjejen som har sveriges vanligaste namn men henne hittar jag inte om jag googlar separat på hennes namn.
    Förutom ungarnas namn kan jag inte komma på något speciellt som jag har lagt ut på fl som även finns med i bloggen, jag HAR försökt hitta min blogg genom att googla men inte lyckats om jag inte googlad på bloggens namn/ de två senaste inläggen, de andra inläggen är tydligen inte tillräckligt unika för att googel ska länka till min blogg.
    Adress kan du säkert hitta med mitt namn men telefonnummer vet jag inte, möjligtvis till mobilen.

Just för att jag har försökt hitta bloggen genom att googla är jag väldigt nyfiken hur du har lyckats, och hur vet du att det är rättt blogg du har hittat?
    Eftersom jag inte försöker göra reklam för bloggen här kanske du kan berätta något som står i bloggen så jag får se om du har hittat rätt ochh har du hittat rätt är jag väldigt nyfiken på hur du har gjort.
    För har du bara googlat på mina barns namn som inlägget ovanför antyder är jag mycke skeptisk till att du har hittat rätt
  • Vissla
    listoplisto skrev 2011-01-05 09:52:12 följande:
    Du inser att om jag ger information här i tråden så kan även andra hitta bloggen? Är det okej för dig?
    haha jadå jag är inte så korkad som jag låter i vissa inlägg, är helt på det klara vd en öppen blogg och ett internetforum innebär. har inget emot om folk läser min blogg.
    Blev bara nyfiken på varför nån på skatteverket kunde vara intresserad.
  • Vissla
    listoplisto skrev 2011-01-05 09:59:23 följande:
    Jag började med att söka på din yngsta dotters namn, som jag hittade här på FL typ direkt... det tog inte mer än någon minut att få träff på en annan blogg (din systers) där din presentationsbild finns med, i ett inlägg med dotterns namn.
    Via det inlägget kunde jag plocka upp ett namn som verkade vara barnets pappas namn, och via ytterligare sökning på flera av de namn jag hittat hittills kom jag till en dödsruna där ditt namn blev klarlagt.

Ytterligare lite sökning på ditt namn i kombination med dotterns, ledde snabbt till din blogg där du visserligen inte har presentationsbilden som header, men en bild i samma stil och framförallt med exakt samma bakgrundstapet som på din presentationsbild. Klart och färdigt.
    Ja se där, då var det mysteriet löst, så mycket hade inte jag orkat leta. Finns säkert fler sökvägar också men som sagt, så mycke spännande står det inte i bloggen så jag vet inte om man får ut så mycket av allt letande.

Tack så mycket för att du delade med dig av ditt detektiv arbete
  • Vissla
    MrC skrev 2011-01-05 10:08:11 följande:
    Du/din blogg har drabbats av Xenon.
    www.privataaffarer.se/smaforetag/200805/spind...

Xenon är en webspindel som söker igenom websidor, bloggar osv efter skattesmitare.
    Har du annonser på din blogg?
    Nej inga annonser.
    Är xenon något som måste bort även om jag är "laglydig" eller blir jag bara påverkad om jag skriver att jag förskingrat pengar eller dylikt?
    Går det att få bort?
  • Vissla

Gick in på MrC´s länk och insåg att jag kan skita i vad skatteverket gör på min blogg eftersom jag inte använder bloggen som en svart inkomst utan bara till att skriva en massa strunt.
    Tack för all hjälp

• Vissla
    MrC skrev 2011-01-05 10:20:02 följande:
    Nej, Xenon är Skatteverkets program.
    För att få bort Xenon får du nog åka till Solna (Vreten) och bränna ner Skatteverkets HK.
    Enda sättet att komma undan är att lägga ner bloggen eller skydda den. Men det kanske är lite sent nu.
    Ring SKV och säg att du tycker att det är obehagligt när dom förföljer dig. Spöke
    Äh nu när  jag vet vad dom pysslar med är det ingen fara längre Glad
  • Vissla
    Stephany skrev 2011-01-05 19:24:05 följande:
    statistik`?.. vilken bloggplattform använder du?
    blogspott
Svar på tråden http://intranet.skatteverket.se/intern/15706.html