Inlägg från: little mommy |Visa alla inlägg
  • little mommy

Jag funderar på att bli surrogatmamma

Jag skulle nog försöka åka "utomlands" om jag vore du och sen försöka få hennes ägg och hans spermier att funka i din livmoder. och sen även föda utomlands där rätten som surrogat finns.

Jag skulle nog personligen inte göra som du skrev med hans spermier och du avsäger dig rätten från ditt barn..
    tänk på hur mycket du älskar ditt barn just nu? det barnet skulle oxå vara ditt barn och känslorna skulle nog inte bli som du tror, att du bara tackar nej till ditt egna barn och låter dom uppfostra det. 

nej säkrast är att ska du gå surrogat mammaåt dom, att barnet inte är ditt alls. det är helt och hållet deras, och du vet i huvudet hela tiden att det barnet har inget genetiskt eller band med dig förutom att du bär det av kärlek till dina vänner. då blir det nog enklare att "ge" bort barnet till dom. dom är dom riktiga biologiska föräldrarna.

lycka till  

• little mommy
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2011-01-04 15:07:51 följande:
    Skulle verkligen inte vilja behålla barnet oavsett, det är en sak jag hade gjort för min bästa vän.
    Hon är den finaste människan som finns och hade blivit en underbar mamma, min dotter absolut
    avgudar henne skiner som en sol varje gång hon ser henne.

Och det här med att föda utomlands kan vara knipigt, p.g av att det kan vara så att vi inte
    får komma in till sverige då utan massa saker, och skulle det vara lagligt att vara surrogat utomlands
    och sen föda där sen är det deras? Förstår inte riktigt, det är ju endå jag som föder.. förvirrad.. 
    jo jag menade bara att i sverige är den som föder obligatoriskt mamman. så då spelar det ingen roll att du väntar din väns barn, det kommer stå i lagen som ditt. och att avsäga sig  ditt föräldraskap och hon får adoptera är ju lite krångligt det med och inte alls super lätt..

men i vissa länder är surrogat helt lagligt och då är det dom biologiska föräldrarna som är dom biologiska föräldrarna oavsett vem som fött

men ja kan ju bli krångligt som fasen.. 
Svar på tråden Jag funderar på att bli surrogatmamma