• Karletia

Hopfällbart skötbord.

Har ett väldigt litet badrum och behöver ett smidigt skötbord till lillen som ska komma i mars. Det bästa hade varit att ha en hopfällbart skötbord som vi ställer i duschen och är lätt att flytta bort.

Är det någon som har erfarenheter av ett sådant? Har sett att det finns både på IKEA och Babyproffsen för ungefär samma pris. Men på i alla fall IKEAs står det att det är till max 12 kg och upp till ett år! Behöver man inte skötbordet längre än så? Eller funkar det att ha när bebisen väger över 12 kg också? Första barnet så vet inte riktigt hur det funkar.

Är det någon som kan rekommendera det ena eller det andra? Eller något helt annat? Vill ju att skötbordet ska vara stadigt.

• Svar på tråden Hopfällbart skötbord.
  • Lovely Miia

Hade inget skötbord till sonen, utan jag la han på en mjuk skötbordsmadrass o bytte i sängen...

Kommer antagligen ite ha ngt nu heller, medans min sambo vill ha =)

så vi får se vem som vinner disskutionen haha

• Pompmom

Jag tror det är en sådan där testgräns när de skriver 12 kg. Jag hade inte varit rädd för att använda det till ett lite tyngre barn.

Man kan ju tänka så här också...

Ett barn som ligger ner är ju inte lika tungt per kvadratcentimeter som om det står upp! 

• sarsparis

Vi spanar också på ikeas skötbord. när vi kollade skötbord stod det max 12 kg på de felsta. det är nog snarare en säkerhetsgrej, vi använde sniglar skötbordet tills sonen vägde 15 kg, nu byter vi på golvet.

• SophiaI

Babyproffsen har sitt på kampanjpris i januari. 499 kronor om jag inte minns fel. Vi ska nog köpa det till vårat lilla badrum. Känns säkrare med ett från Babyproffsen än ett från IKEA, men jag vet inte.

• BymBym

Ikea har nog rätt stränga säkerhetskontroller... Vi hade skötbord tills lillan var 7-8 mån, sen gick det inte längre. Tjejen var som en ål så det var säkrare att byta på golvet.

• LabLover

Undrar samma sak. Byta på golvet är inget alternativ då maken har dålig rygg. Finns Babyproffsens att se på nätet? Gillar inte IKEAs.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • LabLover

Hittade dem nu. Skulle helst vilja ha ett vägghängt men det är lite trist att hänga upp sådana saker när man bor i hyresrätt. Får nog åka dit och kolla priser i helgen.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
Svar på tråden Hopfällbart skötbord.