• tru

Modifast(are)

Hoppar med er, här om jag får. Börjar med Modifast imorgon. Är GBP opererad så jag vet inte hur smart det är men kör endå, har hört att en del blivit rekomenderad att göra så när vikten står still. Så jag kör på för fullt i 2 veckor. Sen får vi se hur länge jag kör nedtrappningen. Hoppas på bra resultat iallafall. Kommer att vara i nedtrappningen när jag fyller år men det får gå endå. Börjar på 137 kg.

Hur gör ni med träningen under tiden ni äter modifast?

Promenader måste väl gå bra iallafall. Nu har jag tränat afrikansk dans och boxaerobics två dagar i rad men det kanske man inte orkar under de två veckorna man bara äter modifast. Funderar att göra som de står på deras hemsida att dricka ett glas mjölk innan träningen och kanske en frukt efter. Eller är det en dum idè?

• tru

Det är snart ett år sedan och jag har gått ner en del men inte som jag förväntade mig. Kan ju säga att de hade inte gått en månad till som icke opererad alltså så illa var det. Så även fast jag inte gått ner så mycket i vikt så har det räddat mitt liv. Kunde inte gå och kunde inte sova på grund av övervikten var konstant sjuk. Så det var inte lätt att vara ensamstående mamma då kan jag säga. Men min dotter anpassade sig stackarn men hon tar igen all trots och krångel nu kan jag säga. Och all anklagelse men det tillhör väl åldern. Och all oro inför operationen och när hon åkte hem till mormor och morfar när jag skulle opereras fick hon till och med hjärtklappning. Hon förstod alldeles för mycket för att vara 4 år. Men jag hoppas hon kan växa upp och må bra trots allt som varit. Dessutom så flyttade vi mitt i allt och hon fick byta förskola. Vet att jag haft fruktansvärt mycket övervikt men jag har haft ett liv som varit ett helvete oxå och de visar sig ju i övervikten. Försöker ta tag i saker med hjälp av sjukvården men tyvärr är det jättesvårt att få hjälp. Hjälp kan man få men rätt hjälp av rätt person är svårt att hitta. Har fått KBT nu efter flera års bråkande om det. Men då helt plötsligt kommer jag underfund med att det är ju nån trauma terapi jag behöver. Svårt att ta tag i beteendet innan allt man varit med om är bearbetat.

Hatar den där långa kön fortfarande väntade ett och halvt år på operationen. Ett och halvt år av min dotters liv som hon inte hade en mamma som orkade lika mycket som andra är lång tid. Men jag var väldigt aktiv endå var ute i lekparken nästan varje dag och var till badhuset flera gånger i veckan när hon ville lära sig simma. Så helt stillasittande var vi ju inte. Det som fick stryka på foten var städningen och laga mat, beställde mat istället vilket gjorde att vikten gick upp ännu mera.

• tru

Nu sitter jag med min frukost här, en modifast drink. Man blir riktigt mätt på det faktiskt. Har svårt att få i mig hela. Men är så taggad nu så jag tror detta kommer att gå vägen.

• tru

Det här går ju super, har gått ner 2 kg sedan igår. Vet ju att i stort sätt är allt vatten men härlig känsla endå.

Sofiasdalen- Modifast är helt annorlunda än nutrilett. Det är mycket godare. Sen enligt dietisten som informerade oss som skulle operera sig så var det endast modifast och nutrilett som är godkända att dricka för de är det enda med rätt näringsinnehåll. Nu vet jag inte om de var för att just genomgå denna operation som det var rätt näringsinnhåll eller om de var rent generellt. Jordgubb smakade jag för första gången igår och den var fantastiskt, smakade inte konstgjort alls som de brukar göra av dessa soppor. Så det har verkligen lyckats med den.

• tru

Nja det är väl inte riktigt lika god, men det är goda. Tredje dagen idag och jag har fruktansvärt ont i huvudet. Dricker alldeles för lite vatten och stressar  för mycket. Men vikten går neråt.

• tru

Fick avbryta och äta igår eftersom jag jobbade med tungt kroppsarbete som samtidigt är hjärnarbete så för att arbetet skulle bli rätt fick jag gå och äta för jag darrade och huvudet snurrade av siffror.Sen kommer jag att äta fram till och med lördag för jag ska göra samma jobb på lördag. Men sen kör jag igång igen.

• tru

Jobbet gick galant, fick mycket beröm. Verkar dessutom inte gått upp något på de dagar jag ätit heller om det nu inte leder till viktuppgång lite senare då vill säga. Men imorgon kör jag igång igen för fullt.

Svar på tråden Modifast(are)