Inlägg från: Sundance Kid |Visa alla inlägg
  • Sundance Kid

Modifast(are)

Jag hakar gärna på!  Jag börjar med Modifast på lördag, ska ha en 3 dagars fasta innan (började med det idag).

• Sundance Kid
    Imorgon börjar jag! Idag är min sista dag på fastan och vågen visar  redan nu - 2,3 kg vilket har gett mig en enorm motivation till att klara av 10 veckor ren kur med Modifast! =)
  • Sundance Kid
    Veronica1984 skrev 2011-07-22 07:08:15 följande:
    Hallå där på er!
    Invägningsdag: -  1,6 kg
    Nöjd!
    Hoppas på samma fina resultat nästa vecka! 
    Grattis! Håller tummarna för att nästa vecka blir lika bra för dig :)
  • Sundance Kid
    Immy skrev 2011-07-23 07:03:00 följande:
    10veckors ren kur?! Får du det sundance kid?!
    Så som det ser ut nu så är det 10 veckor som gäller, kan även sänkas eller höjas beroende på när jag når mitt mål. Varför skulle jag inte få det, och för vem? Förvånad
  • Sundance Kid
    plopp76 skrev 2011-07-28 13:31:01 följande:
    Det rekomenderas väl 3 veckor utan inrådan av läkare. Tror att alla tillverkare av pulver endast får rekomendera 3 veckor. Men jag vet MÅNGA som kört ren kur i fler veckor, inkl jag själv. Men det viktiga är ju att man mår bra och inte lider av sin diet.

Jag tar vecka för vecka, är inne på min 4:e nu. Vägning imorgon. Just nu flyter det superbra och jag mår kanon. Men vissa dagar så känner jag mig inte kry i kroppen av dieten och då äter jag. Känner att det inte behöver vara svårare än att lyssna på kroppens signaler.

En del blir ju väldigt hårda i magen och det tycker jag att man ska vara uppmärksam på. Just kroppens egna signaler. Andra blir yra och deprimerade. Då måste man ju hantera det och lösa det.

Men mår man bra och det fungerar, så är det nog för de allra flesta ingen fara att köra mer än 3 veckor Glad
    Tror det är olika, vissa rekommenderar 2 veckor medans vissa sträcker sig upp till 3-4 veckor utan läkarrådgivning. De skriver nog så mest för att kunna dra sig undan allt vad ansvar heter OM någon skulle bli allvarligt sjuk under en VLC diet. Sen tror jag att rekommendationen riktar sig till människor med följdsjukdomar av övervikten, inte till "friska tjockisar" så att säga. Det är i alla fall mina tankar om det där, men jag kan ju vara ute och cykla =)

Jag vet om flera vänner till mig och mina föräldrar som har kört på ren kur i upp emot 20 veckor utan läkarkontroller och de är friska och smala idag, men jag kommer precis som du att ta vecka för vecka och lyssna på min kropp under tiden. Minsta tecken på att någonting inte stämmer så kommer jag att avbryta eller göra som dig och äta någonting just den dagen. "I värsta fall" besöka läkare om det blir allvarligt. Jag må vara tjock men jag tänker inte riskera mitt liv eller min hälsa i ett försök att gå ned i vikt snabbare och lättare än "vanligt" Glad

Yrsel beror väl oftast på vätskebrist, om den är kortvarig? Kroppen behöver sitt vatten, speciellt nu under sommaren när solen gassar på och man inte alltid kommer ihåg att dricka.

Hoppas vägningen går bra senare idag, du får gärna meddela oss om resultatet!
  • Sundance Kid
    plopp76 skrev 2011-07-29 09:33:30 följande:
    Invägningen idag gav 0,9 kg. Jag måste vara nöjd, visst måste jag? Jo, det ska jag vara :) Man vill så mycket mer, men å andra sidan så hade jag gått UPP 0,9 varje vecka under lång tid... då skulle jag ju se ut som ett hus. Jag tänker att det tagit LÅNG tid att lägga på sig, då kan det ju få ta lite lagom tid att gå ner.
    Det är jättebra! Precis som du säger vill man så gärna att det ska stå mer, men t.om. ett hekto ner i vikt är bättre än ett plus på vågen tycker jag. Lätt att bli otålig och ge upp när det går för långsamt ibland, men det är bara att hålla ut :)
  • Sundance Kid

-2,4 står min våg på. Inte helt nöjd (mycket vill ha mer, hehe) .. men allt är bättre än ett + anser jag :)

• Sundance Kid

Idag visade vågen - 1,2 kg. Det går neråt sakta men säkert i alla fall =)

• Sundance Kid
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-08-20 17:37:38 följande:
    Nu har jag smakat Banan. Ubergott!!! smakar som skumbanan med en liten touch av bubbelgum.
    Jag har alltid försökt klura ut vad banan smakar men inte riktigt hittat "det".. du beskrev det perfekt! :D
  • Sundance Kid
    Linda8514 skrev 2011-08-22 01:21:03 följande:
    hej hej...här tittar jag in och undrar lite..

Jag har ju lite övervikt kvar sen min graviditet och nu börjar tålamodet tryta och jag funderar på att prova modifast. Vad tycker ni är bäst, att köra ren kur direkt eller en blandning med riktig mat?
    Det beror på hur aktiv du är skulle jag säga, och vad du själv tror att du orkar. Om du sitter hemma om dagarna eller har ett stillasittande jobb - renkur. Om du däremot rör på dig mycket på jobbet och/eller på fritiden - blanda med en eller två måltider/dag.
  • Sundance Kid
    Linda8514 skrev 2011-08-22 20:19:36 följande:
    Jag är ju mammaledig just nu, inte alltid stillasittande direkt då min dotter e ett år nu, men kanske inte superaktiv heller. Måste ju dock ha energi att leka med henne och kan ju inte vila när jag vill heller...

hmm...tål att tänkas på, kanske jag bara ska vänta med att börja med modifast. Kanske satsa på maten istället.. jag vet inte många funderingar... Jag vill inte bara börja med något för att sedan sluta igen för att jag inte står ut...
    Hmm, knepig situation. Du kanske kan börja med att se över maten till en början och sen ev. börja med Modifast när du känner att du kommer klara av det fullt ut utan att lägga av? Det klassiska "ät mindre (och nyttigt såklart), rör på dig mer" är hur trist som helst men fungerar perfekt långsiktigt om man har tålamod för det. Har inga barn själv men kan tänka mig att det är mycket spring fram och tillbaka som småbarnsmamma, den motionen + en promenad någon gång i veckan räcker nog bra om man ser över kosten också :)
  • Sundance Kid

Vågen denna gång visade - 0,9 kg. Bläää det börjar gå långsamt! Skrikandes

• Sundance Kid
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-08-24 19:01:03 följande:
    Ett litet tips till de som har lite svårt att få i sig vätska.
    Funkar iaf med Modifast Jordgubb shake

Se till att vattnet är riktigt kallt, förvara gärna den redan upphällda shaken med vatten i kylskåp i minst en timma, ta 3 dl istället för 2,5 dl och låt även även påsen med pulver stå i kylskåpet.
    Blanda till påsen, glöm inte att skaka riktigt mycket. Sen ställer man tillbaka shaken i 5-10 minuter i kylskåpet.
    Det tjocknar till sig riktigt bra ändå. Sen när man druckit upp så sköljer man ur shaken med 0,5 dl vatten till och dricker upp så vips så har man redan druckit 1 dl extra.

Ett annat tips, ät inte en ring rå lök direkt innan det är dags att ta Modifast. Jordgubb-löksmak är ingen hit!
    Smart tips till de som inte vet att man kan göra på det sättet. Så där gör jag jämt med choklad shaken, en blir så underbart fluffig och god då =)
  • Sundance Kid
    mamma G skrev 2011-08-30 17:43:35 följande:
    Hej allihop!! Hoppas det går bra för er alla.

Jag är nu inne på min andra dag med Modifast, och mår inte alls bra... Jag känner mig allmänt trött och hängig och lite gnällig också faktiskt. Jag känner mig inte hungrig, mer sugen på mat.

Nån som känner igen sig och kan tala om för mig att det går över snart???
    Det går över och det är fullt normalt att känna så i början. I värsta fall kan det dröja i upp till en vecka innan du mår bättre, men oftast går det över runt dag 4 :)
  • Sundance Kid

Jag har "fuskat". Legat sjuk i en vecka och har verkligen inte varit sugen på shakes så jag har hällt i mig litervis med blåbärssoppa och nyponsoppa istället.. visserligen hemmagjord = mindre socker än i de man kan köpa, men jag är ändå nojig över ett stort + på vågen Förvånad

(Haha, viktskadad var det ja.)

• Sundance Kid

För mig går det framåt, har inte vägt mig alls sen senast då jag märker att jag blir beroende av vågen. Jag ska väga mig efter att min kur är helt klar :) jag märker dock redan nu att jag måste ha gått ner väldigt mycket, gått ner 2 klädstorlekar redan. Hur går det för alla andra ? :)

• Sundance Kid

Hallå igen!
    Saknar uppdateringar, hur går det för er alla?

Svar på tråden Modifast(are)