• OHs mamma

Modifast(are)

Hallå! Här hänger gärna jag på om det går bra?!
    Har idag bestämt mig för att börja med Modifast och har varit och köpt ett paket med chokladsmak.

Att jag valde Modifast beror på att det är de enda pulvrena som inte innehåller sojaprotein vilket jag är allergisk mot. Det känns underbart bra att det finns pulver utan det!

Jag har en rejäl övervikt och skulle vilja gå ner drygt 30 kg. Tanken är att dricka Modifast shakes (pulver) alla måltider förutom lunchen. Att jag behåller lunchen beror enbart på att jag äter pedagogisk lunch på jobbet. Men som sagt resten av måltiderna tänker jag byta ut.

Jag hoppas på ett bra resultat och att jag hinner gå ner så mycket som möjligt av min övervikt till våren/sommaren 2012.

Målet är även att motionera minst 2 ggr/vecka.

Vad har ni för mål?
    Hur känns det för er som kört med Modifast en längre tid?

• OHs mamma

Sitter här med två bars till lunch, har en caramel och en choklad och har nu smakat på chokladen och den är så god! Betydligt godare än Naturdiets och Nutriletts alternativ!

Detta blir min andra måltid idag och jag måste säga att jag stod mig riktigt länge på den första drinken :P Jag hoppas verkligen detta är rätta metoden för mig!

• OHs mamma

Är det någon som vet hur pass viktigt det är att dricka 2,5 liter vatten om dagen? Jag har problem med det.

• OHs mamma
    Immy skrev 2011-06-01 20:17:23 följande:
    Välkomna ni nya!! Kul att ni hittar hit!! Jag fick aldrig heller i mig den mängden vatten o jag lever!! Är väl mest att man kan få ont i huvudet o så!! Vet faktiskt inte!! Har ju inte varit några problem med vikt edgången heller!! Så tror inte d har betydelse! Men kan ju inte lova!! ;) kämpa på alla!! You can do it!!!
    Låter bra :)
    Sen i söndags har jag gått ner hela 3,9 kg!! Det är ju helt sjukt! Vadå vätska i kroppen :P
  • OHs mamma

Jag gillar den här dieten men shit vad dyrt det blir!
    Hur klarar ni att lägga så mycket pengar på detta?

• OHs mamma

Hej, jag funderar på att köra hårt med Modifast framöver. Måste man köra ren kur i 3 veckor eller kan man börja med att äta 3 kostersättningar per dag och 1 vanligt mål? Äter pedagogiskt på jobbet nämligen.

Ni som kört ett tag, hur går det i längden? Tröttnar man på det? Får ni bra resultat? Hur länge kan man köra med 3 kostersättningar + 1 vanligt mål, tills man nått målvikten eller?

Ni som gått ner till er målvikt, var det svårt att behålla den?

• OHs mamma
    BeccaStina skrev 2011-09-08 12:03:00 följande:
    hur många kalorier är det i kost ersättningarna? min spontana tanke är att det snabbt kan bli för många kalorier om man äter 3 st + ett mål mat.
    Det är ju Modifast soppor, de innehåller 220 kcal/påse så det blir 660 kcal för 3 st. Då borde det väl rymmas en måltid på ca 400-500 kcal, eller?
Svar på tråden Modifast(are)