Modifast(are)
Jag vet inte om det kommit upp tidigare i den här tråden, men Modifast till skillnad från Nutrilett är ju ingen VLCD-kur utan LCD-kur (VLCD = Very Low Calorie Diet, LCD = Low Calorie Diet). En portion nutrilett innehåller ju nästan hjälften så många kalorier som en portion Modifast. Men den enda skillnaden blir ju att det går långsammare att tappa vikt. Man verkar komma i ketos med båda dieterna. Nutrilett bars och ready to drink färdiga drycker är ju också LCD (lite fler kalorier än pulverdryckerna). Så vill ni tappa snå snabbt och effektivt som möjligt så håll er till Nutrillettpulver. Men jag vet... dom smakar inte lika bra! Den enda jag pallar med är choklad. Jag brukar unna mig en Modifast chokladpudding till kvällsmål framför TV:n ibland på helgen.
Ett annat tips... Om man har svårt att palla med att inte har något att tugga på så kan man äta en näve med något proteinrikt. Det sabbar inte ketosen. Jag brukar tina upp några räkor eller äta lite skinka ibland andra och tredje veckan då det börjar gå lite tungt.