Inlägg från: BeccaStina |Visa alla inlägg
  • BeccaStina

Modifast(are)

invägning i morgon.. hoppas verkligen det ser bra ut, dock vet jag att jag äter för lite :( måaste bli bättre på att verkligen få i mig maten och modifasten...

beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • BeccaStina
    froggan skrev 2011-06-13 14:29:42 följande:
    Helt fantastiskt!!
    Jag har "bara" gått ner -4.2 kg på 14 dagar.. tycker det känns lite lite i jämförelse med andra här =(

Jag vill också gå ner 30 kg!!! =D
    Immy - hur äter du nu? Blandar du modifast och mat, bara modifast eller bara mat? Inget fusk med godis eller pizza? Vad är din hemlighet ;)
    -4,2kg på 14 dagar är jätte bra, det ska du vara stolt över!!
  • BeccaStina
    Immy skrev 2011-06-13 21:59:56 följande:
    Tycker med du ska vara nöjd med den viktnedgången!!:) grattis!! Jätte kul!! Jag äter bara mat!! Utesluter så mycket kolhydrater jag kan!!:) nja!! Pizza va d längesen nu!! Men d åker allt ner lite godis på helgerna!! Man måste kunna leva lite oxå även om man bantar!!;) så har direkt ingen hemlighet!!:/
    samma här, på helgerna är det både lite alkohål och anant onyttigt som slinker ner, försöker hålla tassarna borta på vardagarna samt minska kolhydraterna. än så länge har jag ju snart varit igång i två veckor så jag hoppas vågen visar ytterligare - på lörda morgon
  • BeccaStina
    froggan skrev 2011-06-15 20:09:30 följande:
    Jag har mått ganska dåligt sedan i torsdags (dvs nästan en vecka) med huvudvärk, yrsel och känt mig allmänt matt med illamående som kommer och går, så idag gav jag upp. Jag har heller inte gått ner något mer sedan i torsdags så jag har bestämt mig för att ta ett break nu.

Någon annan som också mått dåligt?

Kommer äta som vanligt tom söndag och sen köra 5 dagar igen, äta vanligt på helgen, 5 dagar osv..
    usch det låter inte roligt, förstår att du tar dig ett break, prova lchf det är väldigt populärt och många jag känner har gått ner enormt mycket med den dieten. Själv har jag aldrig kännt något så som du har så jag hoppas du mår bättre snart, det kanske är blodsockret som bråkar med dig, dricker du tillräckligt med vatten??
  • BeccaStina
    benedikten skrev 2011-06-17 15:37:40 följande:
    Funkar det att köra några dagar ren kur modifast, några dagar byta ut mot ett mål, några dagar två mål? Helt enkelt blanda? Eller är det bättre att vara konsekvent och alltid bara byta ut ett mål modifast mot riktig mat?

Tycker alltid det blir att jag kan köra ren kur i några dagar sen kanske man blir bjuden på middag eller lunch och då bryter jag kuren.
    jag har alltid blandat men tänk på att du ska ju hålla dig runt 1000kalorier för att gå ner i vikt, jag håller mig ALTID under 1000kalorier oavsätt om jag bara äter vanlig mat, blandar eller äter bara modifast. Det svåra med vanlig mat är att man inte igentligen vet hur mycket man stoppar i sig så jag tar en liten portion på en ashett (stavas det så??)
  • BeccaStina
    benedikten skrev 2011-06-17 15:49:07 följande:
    Ok tack. Hur många kalorier får man i sig på fyra påsar modifast som är rekommenderat per dag?
    stämmer det som Immy skrev tidigare, det är ca 220kalorier per påse, lite olika beroende på smak, om du äter barsen, pasta måltiderna m.m.
  • BeccaStina

Invägning i morgon, hoppas verkligen på ett stort -!! (0.7kg-0.8kg)

hur går det för er andra?, jag tycker det fungerar skit bra här hemma, har inget godis sug alls och jag dricker mycket vatten och hyn är helt fantastisk!! nu vill jag bara att alla mamma kilon skall bort!!!

• BeccaStina

- 0,6 denna veckan. känns riktigt bra då jag gick ner 1,4kg förra. trodde det skulle bli mindre nämligen, nu håller vi tummarna för att jag ska gå ner till nästa vecka med, har redan nått mitt ena delmål så det känns toppen!!

• BeccaStina

ingen annan som får minus på vågen?

idag hade jag ett skärp i midjan (under brösten) och jag fick använda ett hål längre in än vanligt så tot sen jag köpte skärpet för 2 mån sedan har jag gått ner två hål :D. känns grymmt bra! tror allt det kommer stå minus på vågen på lördag med, dock är jag inte hemma då. vi ska fira midsommar i västerås trakten så det blir ingen invägning förrens nästa lördag :S.... hur ska man orka vänta???

• BeccaStina

Jag har varit bortrest hos vänner i en vecka så vi har ätit masssssssa skräp, hoppas ändå på att jag inte ligger allt för mycket plus i morogn när det är invägning igen

hur går det för dig då Immy??

• BeccaStina
    Immy skrev 2011-07-02 23:03:49 följande:
    Jo då!! Jag ligger väl lite stilla i vikt nu!! Vilken är typ det jag ska göra oxå!! -31/32kg är det väl!!:) så nu e jag typ normalviktig!! Verkligen en konstig känsla!! Inte för jag mått dåligt innan!! Men jag har dock inte mått så här bra heller!!;)
    bra jobbat!!!!
    jilsson skrev 2011-07-03 22:13:23 följande:
    Jag börjar vecka 4 imorgon, så ska lägga in 2 måltider kombinerat med 2 påsar. Klarade de 2 första veckorna utan att fuska (använde dock sockerfritt tuggummi), gick ner totalt 5,5 kg. Tredje veckan som varit var svårare då jag gick upp några hekto per dag vilket gjorde att jag fuskade 2 gånger, tror att det hela berodde på att jag började slarva med att dricka vatten, har nu skärpt mig och det känns redan bättre.
    Mitt råd till er som är inne i de två första veckorna är att inte glömma att äta andra veckan då iaf jag inte hade några hungerskänslor längre.
    Lycka till allihopa, kul att läsa om hur det går för andra i samma sits, ger en själv en push att fortsätta.
    det är ju jätte bra! försök komma i håg vattnet, det är jätte viktigt!! jag märker själv jätte stor skillnad på de veckor jag druckigt dåligt och de jag har druckigt bra!
  • BeccaStina

guuud va jag är avis på er! här har vi varit bortrasta i nästan 3 veckor, och nu är det 4-5 födelsedagar och några dop att gå på. känns som att jag aldrig kommer kunna komma igång med dieten :( och inte nog med det efter att jag satte in p staven gick jag upp massa i vikt så nu måste jag börja om från början igen :(

kommer skriva när vi har tid och motivation att köra igång ordentligt igen, just nu får jag nöja mig med att följa er andra. Lycka till nu och var glada över ALLT som inte är ett + på vågen!!

• BeccaStina
    Sundance Kid skrev 2011-08-23 09:27:41 följande:
    Vågen denna gång visade - 0,9 kg. Bläää det börjar gå långsamt! Skrikandes
    det är ju nästan 1kg och det är toppenbra jobbat!!
  • BeccaStina
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-09-06 10:38:21 följande:
    Nu ligger jag i sjukhussängen och väntar på operation. Har fått några tabletter som jag känner mig lite lulligt glad av hoppas jag snart får dropp för jag är hungrig. Har uppgång att jag glömde tofflorna och en tidning som jag hade tänkt läsa. Får hålla mid till godo med fl Idag börjar mitt nya liv.
    Lycka till och du ska se att det kommer gå toppen bra :) Ett helt nytt liv väntar det är bara att köra på leva och njut :D
  • BeccaStina
    OHs mamma skrev 2011-09-07 17:09:45 följande:
    Hej, jag funderar på att köra hårt med Modifast framöver. Måste man köra ren kur i 3 veckor eller kan man börja med att äta 3 kostersättningar per dag och 1 vanligt mål? Äter pedagogiskt på jobbet nämligen.

Ni som kört ett tag, hur går det i längden? Tröttnar man på det? Får ni bra resultat? Hur länge kan man köra med 3 kostersättningar + 1 vanligt mål, tills man nått målvikten eller?

Ni som gått ner till er målvikt, var det svårt att behålla den?
    hur många kalorier är det i kost ersättningarna? min spontana tanke är att det snabbt kan bli för många kalorier om man äter 3 st + ett mål mat.
  • BeccaStina

Hej tjejer hur går det för er??

Jag är ju igentligen LCHFare men denna månaden har vi riktigt ont om pengar så vi kör blandad kur på den modifasten som fanns kvar hemma, resten så räknar vi kalorier. påtal om att räkna kalorier, fyyyyy vad jobbigt det är, e ju hunrig hela tiden! så mycket bättre med LCHF där man kän äta sjukt mycket mer och ändå gå ner i vikt.

jaja nu ska jag inte klaga, har hållt på i en vecka snart med detta + en promenad varje dag, än så länge har vi gått mellan 5-8km om dagen sen blir det även magövningar som plankan på kvällen när barnen sover. vill verkligen, eller ska verkligen gå ner det som jag gick upp under jul och nyår på 3-4 veckor sen går jag på LCHF på heltid igen :)

Ni som äter blandad kost, hur många kalorier äter ni om dagen?
    Vägning på onsdag morgon! håll tummarna för mig ;)

Svar på tråden Modifast(are)