Hur länge hade ni varit tillsammans?
Hur länge hade ni varit tillsammans när ni fick ert första barn?
Tror du att man har större chans att relationen håller ifall man varit tillsammans länge innan man ynglar av sig (eller kanske rent av tvärtom?)
Hur länge hade ni varit tillsammans när ni fick ert första barn?
Tror du att man har större chans att relationen håller ifall man varit tillsammans länge innan man ynglar av sig (eller kanske rent av tvärtom?)
Knappt 2 år
Majoriteten hittills mer än sju år. Det förvånade mig.
Vi firade ett år tillsammans när Indra var 9 veckor gammal=)
Vi hade varit tillsammans 6 veckor när jag blev gravid och när dottern väl behagade titta ut så hade vi precis firat 11 månader tillsammans. Dottern är nu ca 7,5 år gammal och vi har vart tillsammans i ca 8,5 år.
Jag tror att man får en bra relation om man hittar rätt partner helt enkelt. Garantier har man aldrig. Man kan ha varit tillsammans länge innan man får barn o så bygger man upp helt felaktiga förväntningar o så går det åt skogen. Vi fick bygga vår relation med barn från grunden helt utan förväntningar på varandra och vår relation är jättebra, bättre än den jag nånsin haft med mitt ex.
Vårt barn är beräknat 2 månader innan vår 5års dag och 9 månader efter bröllopsdagen
7-8 månader....
Vi blev med barn innan vi blev ett par.. Hmm hemskt det låter. Idag har vi 4 barn och bott ihop i 10 år. Gifter oss till sommaren
12 år och jag lever i övertygelsen att förhållanden håller bättre på sikt om man har haft en tid tillsammans innan barnen. En tid där smekmånaderna passerat och man har känt på vardagen mer tillsammans.
Vi hade varit tillsammans i 3,5 år och gifta i 1,5 när vår son kom.
vi hade varit tillsammans i 2 månader när jag blev gravid, så 11 månader när sonen föddes då...
Sonen fyller 18 till sommaren, har fått två småsyskon och vi är fortfarande tillsammans (numera gifta)
10 månader.