• Pudan

Hjälp!! Nya Asus går igång på finska :(

Hej!

Köpt en ny asus idag. När jag öppnar den kommer en ruta med 3 droplistfrågor upp. Texten är på finska och vad jag än väljer i drpolistorna ändras inte språket. Vad tusan gör jag?

Fårgorna är: Maa Tai alue
    Aika ja valuuttanuoto
    Näppäimistöasettelu

Hjälp någon ......:)

• Svar på tråden Hjälp!! Nya Asus går igång på finska :(
  • sotnos1

tog google translate på detta och fick detta som översättning
    Land eller region
    Tid och valuuttanuoto
    Tangentbordslayout

• Pudan

Tack! Problemet är att vad jag är väljer här i dropplistan fortsätter dialogrutorna att vara på finska. Nån som vet hur jag ändrar det?

• sotnos1

Men när du startade datorn ska det komma upp ibland det första alternativ vilken språk man ska ha. Jag har för mig om man väljer fel språk går detta INTE att ändra senare.
    använd google translate o översätt.

• Kerubmamman

Jag köpte en ny dator via nätet förra månaden, oavsett vad jag valde i början så fortsatte den prata danska med mig. Det slutade med att jag returnerade den (det fanns ytterligare fel också)
    Det finns sätt att få igång ett annat språk än vad det är från början, men det är inget som kommer per automatik med windows 7, så det är en "fulkörare".

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Pudan

Sotnos..........ja det brukar det göra men det har det inte gjort här. Det gick direkt till dialogrutor på finska

• Pudan

läst 50 gånger och 5 svar.........Ingen mer som vet?

• Kerubmamman
    Kerubmamman skrev 2011-01-04 22:33:47 följande:
    Jag köpte en ny dator via nätet förra månaden, oavsett vad jag valde i början så fortsatte den prata danska med mig. Det slutade med att jag returnerade den (det fanns ytterligare fel också)
    Det finns sätt att få igång ett annat språk än vad det är från början, men det är inget som kommer per automatik med windows 7, så det är en "fulkörare".
    rättar mig sjäv, det kommer inte per automatik med win 7 home
  • sotnos1

men du kan inte ändra språket när du installerar något? eller under kontrollpanelen.. jag e ju ingen hejare på datorer men testa dig fram och använd translate...

fast vad vet jag :/

• Kerubmamman
    sotnos1 skrev 2011-01-04 22:51:54 följande:

men du kan inte ändra språket när du installerar något? eller under kontrollpanelen.. jag e ju ingen hejare på datorer men testa dig fram och använd translate...

fast vad vet jag :/

vi kunde inte ändra från danska på min dator, för det valet fanns inte för win7/vista home, det är tydligen enbart för pro
Svar på tråden Hjälp!! Nya Asus går igång på finska :(