• Anonym

är detta kondylom? (bild)

Gjorde en av bilderna lite mörkare för att man ska se klarare....

INFO: Kliar knappt, men de känns då man går men inte så det är irriterande. Den sitter vid blygdläppen och svider lite grand, fast lite längre ner.Har haft fast partner i 1½ år, båda friska och TROGNA mot varandra!
    Förövrigt, rött omkring med något vitt inuti, uuh... Så orolig att jag sitter och gråter :(

• Svar på tråden är detta kondylom? (bild)
  • Katta89

kan det inte vara en inflamerad hårsäck??

• Anonym
    Katta89 skrev 2011-01-04 22:58:57 följande:

kan det inte vara en inflamerad hårsäck??

Nej jag tror inte de, ha haft denna i snart 1v och den svider, och först kliade den...... Har haft inflammerad hårsäck förut och det ter sig inte så :(
  • Anonym (fff)

Kan vara en finne. Kondylom är ju vårtor

• Katta89

ok! då vet jag faktiskt inte.. kan man inte googla efter kondylom, där kanske är några bilder och fakta? annars får du ringa till gyn..

• Anonym (finne)

Eller typ en finne? Jag får det ibland, som en knöl som är fylld med vitt - som i finnar typ fast väldigt enkel att klämma... Googla lite på kondylom... ser ju inte direkt ut som dina bilder...

• Anonym

Usch vet inte va det är, är sååå orolig..... Tänk om min pojkvän dumpar mig? :'(

• Anonym (...)

Kondylom kan ligga latent i många år innan det bryter ut, någon av er kan ha blivit smittad innan ni träffades. Kolla upp det hos en läkare, kan ju vara bra att veta.

• dlk
    Anonym skrev 2011-01-04 23:05:03 följande:
    Usch vet inte va det är, är sååå orolig..... Tänk om min pojkvän dumpar mig? :'(
    Oroa dig inte. Gå iväg och kolla upp det bara.
  • Anonym (Oj!)

Stackare, hoppas att det inte är kondylom. Ring gyn så kan de säkert hjälpa Dig!

Förövrigt är det här första gången jag ser en bild på en fitta på fl..

• Anonym (A-M)
    Anonym (Oj!) skrev 2011-01-04 23:56:53 följande:
    Stackare, hoppas att det inte är kondylom. Ring gyn så kan de säkert hjälpa Dig!

my god... hon skrev ju blygdläppen, det är ju inte så att hon blottar HELA underlivet för så mycket vett tror jag tjejen har.....
  • FasterK
    Anonym (A-M) skrev 2011-01-05 00:23:06 följande:
    my god... hon skrev ju blygdläppen, det är ju inte så att hon blottar HELA underlivet för så mycket vett tror jag tjejen har.....
    Va? Räcker det inte med ett anonym-nick TS?

Googla på bilder och jämför. ...ring om tid till läkare imorgon, så du får kolla upp dig.  
  • Anonym (cc)

det är ju en finne eller inflamerad hårsäck.. kondylon är hudfärgade "pluppar" har sj haft det fick det under min första graviditet och andra och dom såg inte ut så sser ut som hud som växer utåt

• Anonym (Liknande)

Kom du fram till vad det var? Jag upptäckte igår att jag har något som verkar vara exakt likadant som ditt fast det var två st.

Vad var det du hade?    

• pompela

Det där är inget att oroa sig för det är en finne eller ett hår som växt inåt. Kläm åt det ordenligt!

• Anonym
    Anonym (Oj!) skrev 2011-01-04 23:56:53 följande:
    Hahaha true word!! Flört

TS det är nog ingen fara, kondylom får man inte bara sådär om man som du har fast partner och båda är trogna och din pojkvän inte haft smittan innan. Det blir bra ska du se.
  • Stålmamma

Ser mer ut som en finne än kondylom har du provat klämma den? Kan det vara herpes annars? Vet inte hur det ser ut bara en tanke ser då inte ut som kondylom

Svar på tråden är detta kondylom? (bild)