Är 100 000 kronor mycket pengar för dig?
Låt oss säga att du får en utgift på 100 000. Behöver du låna beloppet eller har du pengarna i handen?
Hade du lånat ut denna summa till en vän eller en släkting?
Låt oss säga att du får en utgift på 100 000. Behöver du låna beloppet eller har du pengarna i handen?
Hade du lånat ut denna summa till en vän eller en släkting?
Ehh ja det är mycket pengar...
Det är 6månaders lön för mig...
Ja det är ganska mkt pengar. Skulle kunna låna ut summan men skulle inte vilja. Ev. om man upprättade ett juridiskt bindande skuldebrev, men det beror på vem det handlar om och hur lång avbetalning det är... Jag är inte en människa som tror gott om andra tills motsatsen är bevisad :)
mycket pengar. men vi hade fixat det. dock hade jag inte lånat ut dessa åt någon vän . vi har många barn , så dessa pengar kan behövas ta till av oss själva någon gång .
Ja, det är mkt pengar.
Eftersom vi nyss byggt om köket och tömt alla sparkonton hade vi behövt låna - ca hälften iaf.
Jag skulle inte låna ut, inte så som det ser ut idag.
Några i tråden undrade vad det kan vara för en oväntad utgift på 100 000 kr, förutom ett medvetet köp (hus, bil..) Jag tänkte nog i banorna att: Något stort hemma går sönder som försäkingen inte täcker, man förstör något för någon annan och blir ersättningsskyldig, rättegångskostnader et c. Vad som helst egentligen. Jag tror att det inte är ett helt osannolikt senario att en person hamnar i en situation där man råkat vara ovarsam och blir ersättningsskyldig på ett sexsiffrigt belopp! Trots att det säkert är ovanligt! Där till: Sjukdom som försäkringskassan inte godtar och man får "leva upp" sina sparpengar: 100 000 skulle räcka ca 5 månader för mig att leva på med mina två småbarn och min man som är student!!
Jag har råkat på thailandstråden där folk som firar semester i thailand betalar drygt 100 000 kr för två veckor i semesterparadiset.
Det är mycket pengar oavsett om man har dom eller inte. Oavsett om man är fattig eller miljardär är 100k mycket. Om man inte anser det kanske man har tappat pengars värde en aning.
Både ja och nej. I lån är det mycket pengar, men om man tex vinner dom och skall ha dom till en insats på ett hys räcker dom ju ingenstans.
Skitmycket pengar. Skulle behövt tagit ett banklån.
jag har +100.000 sparat men det betyder ju inte att jag går till närmsta affär och handlar en stor LED-tv för att jag har råd - för det har jag ju redan gjort, onödigt att köpa 2?