• Hanakana

Finns det barnpassning för barn när man åker skidor i Lindvallen (Sälen)?

Vi ska snart upp till Lindvallen i Sälen, och undrra om det finns någonstans som man kan få barnpassning medans man som 2 föräldrar åker skidor? Då menar jag ca 3-4 timmar i taget. Ungefär som dagis.

Jag vet att det finns i Trysil, för det har vi provat. och har varit jättebra.
    Men skulle vilja att den möjligheten också finns i Sälen.
    Dock finns Experium, men då bara i högst 2 timmar i taget.
    Och då är det menat att man inte ska åka skidor, utan de ska passa
    barnet medan man t.ex äter på deras restaurang eller shoppar.
    Jag kan gärna betala extra givetvis för den 3:e timmen, men man
    får bara ha sitt barn där högst 2 timmar.
    Så var det förra året iaf...

Hade velat att man åtminstone kunde ha barnpassning där i 3 timmar.
    Vi har testat barnpassningen på Experium (dock bara 1 timme), och
    vår dotter stortrivdes där, ville inte gå därifrån...

Nu menar jag inte att vi ska ha vår dotter där JÄMT varje dag,
    men kanske 2 gånger i veckan, så man kan få lite tid att åka skidor med sambon.
    Trist att åka själv, jag hatar det att vara ensam i backen och stå och köa själv...

Tyvärr har vi inga vänner och bekanta som åker skidor, som vi kan samåka med.

Vore tacksam för svar...

• Svar på tråden Finns det barnpassning för barn när man åker skidor i Lindvallen (Sälen)?
  • lövet

Jag har inte testat det själv men det ska finnas ett Trollis i Hundfjället om ni kan tänka er att åka lite inom Sälen. http://www.salen360.com/sv/Aktiviteter/Barn--ungdom/Hundfjallet/Trollis.aspx?epslanguage=SV,SV,SV
    Kan ju vara värt att ringa och kolla med Skistar om det finns fler barnpassningar.
    Förstår behovet - våra barn vill inte bli inlämnade någonstans så antingen får jag åka själv eller numera även med 4-åringen (vilket lyft det är nu när hon åker knapplift och obehindrat och säkert tar sig ner i gröna och lätta blå backar). Hade dock varit kul att åka med maken någon gång men vi är ändå på så olika nivå att vi sällan vill åka på samma ställe. 
    Sist såg jag ett barn som verkade ha privat skidskola med en skidlärare  en eftermiddag. Har man bara 1 barn och gott om pengar så kan ju det vara en bra idé. 1305 kr för 3 timmar med privat skidlärare och då får man ett barn som sedan kan åka mycket bättre sen och så kan hela familjen åka tillsammans.  
    Nästa skidresa vill jag ha ihop med en annan familj så att vi kan turas om att vara med barnen  

Svar på tråden Finns det barnpassning för barn när man åker skidor i Lindvallen (Sälen)?