• KRSn

Vad har man för skor till långklänning???

Vad sjutton har man för skor till en långklänning i detta väder?
    Jag tänker mig typ romarsandaler, men inte så aktuellt i nuläget..

Är det meningen att skorna ska synas nåt?

• Svar på tråden Vad har man för skor till långklänning???
  • Tokstolla
    Helene OSV skrev 2011-01-05 10:42:50 följande:
    Känns inte helt passande faktiskt! 
    På dop (alla dop jag varit på iaf) är det helt normala kläder som gäller, lite finare bara men absolut inte långklänning... och inte helsvart.
    Haha, dopen jag har varit på har haft bröllopsklädsel-stämpel på. Det är kostym och uppklädda damer som gäller. 

• KRSn
    Tokstolla skrev 2011-01-05 10:47:43 följande:
    Haha, dopen jag har varit på har haft bröllopsklädsel-stämpel på. Det är kostym och uppklädda damer som gäller. 

Det känns som om dopet jag ska på med kommer ha den stilen =)
  • Tokstolla
    KRSn skrev 2011-01-05 10:51:19 följande:
    SÅ HÄR SER LÅNGKLÄNNINGEN UT:
    static.fameads.com/catalog/6/6279/original_0....

Fast den är längre på mig, tårna sticker fram lite bara..
    Finskor. Jag hade aldrig haft stövlar till det där MEN å andra sidan är du väldigt gravid och du kommer att komma undan med det mesta. =)
  • KRSn
    Kianne skrev 2011-01-05 10:42:00 följande:
    Om du är SÅ gravid kommer du undan med vad som helst skämt åsido, mina fötter var så svullna att jag bara kunde ha mina träskor sista tre veckorna i graviditeten. Snyggt? Nä va... men jag hade inte så mycket val...
    Väl skor som är sköna! Och ha så trevligt på dopet!
    Haha, ja man kan ju tycka det, men jag är inte det minsta svullen om fötterna, så jag borde kunna ha vad som helst ;)
  • KRSn
    Tokstolla skrev 2011-01-05 10:54:23 följande:
    Finskor. Jag hade aldrig haft stövlar till det där MEN å andra sidan är du väldigt gravid och du kommer att komma undan med det mesta. =)
    Finskor, absolut. Men VAD ÄR finskor?! :)
    Tycker inte heller att stövlar känns rätt till denna... =S
    Jag kanske får ta typ ballerinor och hoppas att jag klarar det under tillstälnningen bara..
  • patti87

om skorna inte synns kan du ju ha vilka skor som helst ju ;)

• Sandris82

Tycker också det är svårt med "finskor" när man ska på finare tillställning nu i januari. Ska på bröllop och ska ha finare klänning som slutar över knät -dock ej kortkort!. Ute är det svinkallt medan tillställningen sedan är inne. Klänningen passar bäst till högklackat såklart... men det funkar inte ute.

Kan man ta med och byta dojor efter själva kyrkan o utevistelsen?

• patti87

man kan självklart ta med skor och byta om sen pa festen

• danosani

Converse! Eller gladiatorsandaler då, i snön Vill man vara fin får man lida pin. Haha

Nike Mathilda 080926 - Lillebror BF 110416
  • Blablabla

Snygg klänning!!! Du har bra smak;) Jag skulle köra ett par vinter stövlar,låga, höga till. Jag har ett par Läderstövlar i Eco, de hade matchat perfekt.

• KRSn
    Helene OSV skrev 2011-01-06 16:33:22 följande:
    Tycker nog inte att det är något man går på dop i, den passar väl snarare på stranden!?
    Haha, mm, visst! Och det ser ut som om tjejen på bilden är på väg till stranden? :)
    Nä, men nej. Jag tycker den är på tok för fin för att ha på stranden....
  • KRSn
    Blablabla skrev 2011-01-06 16:04:07 följande:
    Snygg klänning!!! Du har bra smak;) Jag skulle köra ett par vinter stövlar,låga, höga till. Jag har ett par Läderstövlar i Eco, de hade matchat perfekt.
    Menar du antingen låga eller höga då? :)
    Jag tycker med att klänningen är assnygg, men känner mig inte jättebekväm i den då den är axelbandslös och jag är tjockare than ever och blekare than ever med.. =p
Svar på tråden Vad har man för skor till långklänning???