• glitterfjolla

Elodie nappflaskor

Jag har en nappflaska från Elodie (denna) och funderar på om jag kan börja använda den nu. Min son är 8 veckor och äter ersättning. Just nu har vi Avent som ska vara extra bra då barnet inte sväljer mycket luft med dom osv. så slipper lillen magont.

Ni som har andra flaskor - vad säger ni?
    Har de funkat bra eller har era barn fått mycket gaser?

(¯`°?.-> Viggo 11/11 - 10
  • Svar på tråden Elodie nappflaskor
  • yes79

Vi började ge tillägg då dottern var ca 5 veckor och vi har använt vanliga flaskor från Medela hela tiden och dottern har aldirg haft några problem med magen!

• untensyu

Haha, hej Tora! :D

Vi provade MAM flaskan på Kevin en gång och han fick JÄTTEONT i magen direkt!!! Så vi vågar inte prova annat än Avent flaskan. Men det är väl bara att prova och se hur han reagerar. Kan ju va att det funkar jättebra!

Lycka till

• glitterfjolla
    untensyu skrev 2011-01-06 15:11:43 följande:
    Haha, hej Tora! :D

Vi provade MAM flaskan på Kevin en gång och han fick JÄTTEONT i magen direkt!!! Så vi vågar inte prova annat än Avent flaskan. Men det är väl bara att prova och se hur han reagerar. Kan ju va att det funkar jättebra!

Lycka till
    haha HEJ THEA ;D
    vi provade den andra och den var fan för liten för grabbens stora mun (läpparna behöver lite mer att jobba med vettu) så vi skiter i den. MAM funkade bra för oss - bytte bara suggrejen med den vi hade till Avent - tipptopp!
    (¯`°?.-> Viggo 11/11 - 10 <-.?°´¯)
Svar på tråden Elodie nappflaskor