Inlägg från: Borttagen användare |Visa alla inlägg
  • Borttagen användare

Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)

jag tycker ändå det inte är okej eftersom man stödjer en bransch som verkligen inte ser bra ut..

• Borttagen användare
    llitenflundra skrev 2011-09-02 09:30:44 följande:
    Det beror nog på hur lat man är innan, finns en hel del som lever mycket aktiva liv med cannabis 24/7.
    Så säga man blir soffpotatis är ingen generell sanning.
    fast det finns väl forskning som visar att man faktiskt rent av blir blåst
  • Borttagen användare
    upp yours skrev 2011-09-02 09:34:28 följande:
    Tycker du inte man bör skälla lite på dom som skapar branschen till att börja med innan du hytter med fingret åt dom som inte har nått annat val än att bara finna sig i situationen?

hm, vilka menar du att jag "hytter med fingret åt"?
  • Borttagen användare
    en rund boll skrev 2011-09-02 09:38:28 följande:
    Man blir rätt blåst av alkohol med...
    ja, man blir rätt blåst när man står mitt i en orkan också
  • Borttagen användare
    upp yours skrev 2011-09-02 09:41:18 följande:
    Den måste jag ha missat för jag kan sätta min högra arm på att det finns tusentals framstående cannabisrökare.

Du kanske menar under ruset men även där stämmer det inte riktigt, arbetsminnet kan försämras under ruset men det är allt.

Smörjer man sig med alkohol däremot så tappar man förståndet

jaha, vilka då? oavsett går det nog nämna fler icke-framstående människor. nej jag menar inte under ruset utan folk som röker på regelbundet, sen påverkar det nog olika, vissa kanske har tur.. sen röker alla olika mycket, har olika vanor som såklart påverkar. även när man börjar, vilken ålder.
  • Borttagen användare
    upp yours skrev 2011-09-02 09:55:40 följande:
    Dom som inte har annat val än att vända sig till "branschen som verkligen inte ser så bra ut"
    jaha och de är? är det svårt att skriva i klartext vad du menar?
  • Borttagen användare
    upp yours skrev 2011-09-02 10:07:32 följande:
    Obama, Steve Jobes, Bill Gates är för att nämna tre så på rak arm.
    Vist röker alla olika men vi har även m¨nga 24/7 rökare som inte visar nån tecken på förfall utan för mycket aktiva liv, det att man skulle sega ner av att röka och bli "blåst" som du skriver är en ynka myt.

det är forskning, den finns där även om du inte sett den
  • Borttagen användare
    upp yours skrev 2011-09-02 10:09:32 följande:
    Vet du inte vad du själv skriver?
    Du anklagade cannabisrökare att stödja "branschen".
    Jag håller inte med, cannabisrökare har inget val är att finna sig i situationen.

jag vet vad jag själv skriver, men fråga vad du skrev? svårt hänga med?

de som röker cannabis är ju de som skapar branschen, det är de som gör att det finns en efterfrågan.
  • Borttagen användare
    huxflux skrev 2011-09-02 20:22:08 följande:
    Folk får göra precis vad de vill så länge det bara skadar dem själva. Personligen har jag ingen lust att röka på. Aldrig haft heller.
    fast skadar det verklgien dom själva bara? vart kommer knarket ifrån? aldrig tänkt den tanken?
  • Borttagen användare
    upp yours skrev 2011-09-02 10:26:32 följande:
    Show me.

Jag anser mig själv vara ganska insatt i ämnet och jag har aldrig hört talas om forskning som tyder på att man skulle bli "blåst" av att röka.
    ja, men såklart du aldrig sett någon forskning om du inte ens varit intresserad att leta upp den. sök på google, den som söker finner.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)