• Nesee

Stokke tripp trapp, passar ny bygel på gammal stol?

Vi vill ha en tripp trapp stol från stokke, men dessa är ju ganska dyra.
    Min tanke nu är att köpa en begagnad stol, men jag vill hellre ha den nya bygeln som finns, istället för den i trä med läderremmen.

Tror ni jag kan köpa en begagnad stol utan bygel, och sedan köpa en ny bygel? Passar de nya byglarna på alla tripp trap stolarna??

• Svar på tråden Stokke tripp trapp, passar ny bygel på gammal stol?
  • Snabeldrake

Vill också veta Skrattande Är i samma sits!

• Mirjis

Jag har en 25 år gammal stokke tripp trapp stol med en ny bygel till, så ja det funkar.

• Ppilla

NEJ!! de absout nyaste som börjades tillverkas för ett år sen passar INTE, inte de som är helt av plast... gjorde precis den tabben=(

• Nesee

Det var tråkigt!! Synd att det inte ska fungera.

Men jag har köpt en begagnad i svart nu, så till den borde väl de nya passa??

• Ppilla

förstår nog inte riktigt frågan..
    har du köpt en begagnad tripptrapp som är äldre än 2003(brukar stå på undersidan på en av benen) så passar bara de gamla byglarna inte det nya babysetet i affären. 

• stormfågel

Mitt tips är då att köpa en enkel barnstol från ikea (vita plast med löstagbara ben) och ha de första månaderna innan bebisen klarar den gamla sorten med bygel och läderrem.

Man sparar ju några 100-lappar på att inte köpa en sån där plastinsats och så har man en extra stol som är smidig att ta med när man ska hälsa på där det inte finn stol.

Så har vi gjort och det har funkat jättebra. Stokke-stolarna kommer våra barn att sitta i länge.

• K I A
    stormfågel skrev 2011-02-12 14:50:31 följande:

Mitt tips är då att köpa en enkel barnstol från ikea (vita plast med löstagbara ben) och ha de första månaderna innan bebisen klarar den gamla sorten med bygel och läderrem.

Man sparar ju några 100-lappar på att inte köpa en sån där plastinsats och så har man en extra stol som är smidig att ta med när man ska hälsa på där det inte finn stol.

Så har vi gjort och det har funkat jättebra. Stokke-stolarna kommer våra barn att sitta i länge.

ha gjort likadant...
  • bubblan79

har ej läst tråden men jag ringde till stokke för jag hade samma fråga och stokke stolen som är gjort efter 1999 passar den nya plastbygeln till..
    datumet på stolen ska stå på benet/foten på stolen...

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79

förlåt skrev fel.. stolar efter 2003 passar dom på

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Stokke tripp trapp, passar ny bygel på gammal stol?