Inlägg från: Blåbärsmuffin |Visa alla inlägg
  • Blåbärsmuffin

LCHF - mindre mjölkproduktion?

Jag äter oxå lchf  sen i måndags och ammar min dotter på 3½ månad. Jag har hört att mjölken ska bli fetare på lchf-kost och att barnet blir mättare fort....men det kommer nog inte på en gång. Å andra sidan kör jag inte helt strikt utan äter en hel del bär och ligger på allt från 10-40g kolhydrater/dag.

Jag har inte hört att man ska avstå lchf under amningsttiden, har kollat igenom både Kostdoktorn och Annika Dahlqvists bloggar

• Blåbärsmuffin

Det enda jag vet är att man ska ligga på 70-80% fettintag/dag (man kan räkna på http://minmat.net) och ca 20% protein (och lite kolhydrater). Äter man för lite protein så kan man förlora muskelmassa eller nått sånt. Och så har jag hört olika bud om hur mycket protein man ska äta, men huvudsaken är nog att man äter en normalportion protein och fyller på med fett som ersättning för kolhydraterna..och ovanjordgrönsaker om man vill.
    Jag vet inte riktigt om jag sett nån förändring i mjölken än, dottern verkar bli mättare mycket fortare och brösten blir inte alls lika spända som innan..och jag läcker inte alls

Svar på tråden LCHF - mindre mjölkproduktion?