Inlägg från: Anonym (nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej)

18 st Imovane & alkohol!!

Så som rorschach ser det borde ju folk stanna vid misshandel, otroheter och andra bråk. Man gör inte barnen en tjänst att stanna kvar i ett sånt förhållande och verkligen inte när det förekommer droger. Man kan hjälpa, stötta osv men tillslut så kommer man till en gräns där man faktiskt måste inse att en vuxen människa måste ta sitt egna ansvar. Och i och med att man tar droger med sina barn i hemmet visar på väldigt dåligt ansvar. Och har man fått chanser förr borde man själv kunna räkna ut att chanser faktiskt tar slut!

Även tycker jag det är lågt att spela på barnen, att det är synd om dom som inte får vara med båda föräldrarna samtidigt bara för att försvara drogerna. Ser alla som försvarar droger på detta forum gärna skriver att det är den som tar droger som är offret och att det är den nyktra ansvarsfulla förälderna som får skiten för den splitrar tydligen familjen.

• Anonym (nej)
    carnitas01 skrev 2011-01-11 06:45:48 följande:
    Så du gör slut efter ett par bråk med din sambo, var inte så löjlig.
    Sen slänga in misshandel är ju så tokigt det kan bli och NOLL likheter.
    Otrohet ja det beror väl vad man har gett varandra för premisser i förhållandet.

Och jämföra något som att inta droger.
    Har man inte perspektiv att se skillnaden på detta så är det inte lätt för en.
    Men när helt plötsligt att en partner som är obstinat vöer något och skall tvinga på en syn på den andra, och sedan bestraffa denna för detta.
    Då är man inte frisk.
    Hm har jag skrivit det någonstans? Nu menar jag långa bråk som inte går att lösa, som förstör en familj. trodde att folk skulle förstå det men nej nej..

En peroson som drogar framför sina barn är inte frisk enligt mig!
  • Anonym (nej)
    Rorschach skrev 2011-01-11 10:02:12 följande:
    Jag tycker att kärnfamiljen är inte nån innehållslös begrepp och barnen förtjänar en sån.
    Det är inget man spolar ner i toan bara för att man inte tycker om delar av personen man har valt och eller att personen i frågan inte är perfekt och har begått ett misstag.

Det är för övrigt inte riktigt friskt tänkande att hålla sig borta från sin medicin för att barnen är hemma. Det är för barnen man bör fungera och inte vara en slutkörd vrak för att man sätter moral över sitt eget funktionalitet
    solstugan skrev 2011-01-11 00:35:43 följande:
    Nej alla roar sej inte med droger någon gång, och alla tycker inte det är ok. För jag antar det är droger du syftar på. Sluta klanka på ts, hon har det säkert jobbigt nog ändå! Finns säkert en annan tråd du kan roa dej i om du vill förespråka att lite drogbruk är ok..
    Du kan intala dig det, faktum kvarstår att dom allra flesta berusar sig mellan varven.
    Anser inte att moraliska värderingar går före familjelivet eller barnens välbefinnandeVilken misshandel?
    Vilken otrohet?
    Vilka bråk?
    Har inte sett ts nämna det och fortfarande så står inte moral över familjens välbefinnande.
    Ansvar ja, ansvar mot familjen och barnen bör gå före allt annat, en resonemang som sällan efterlevs
    Anonym (ledsen) skrev 2011-01-11 00:52:10 följande:
    Roade sig själv? Min man har missbrukat det ena och det andra och "roat sig själv" på vår bekostnad.
    T.ex har han roat sig själv med alla våra pengar ibland. Ibland roat sig själv i flera dygn utan att höra av sig.
    Det är inte bara piller det slutar vid om han får "roa sig själv" som han vill. Det är amfetamin etc etc..
    Men det är väl tryggt för barnen?
    Några piller hit och några cider dit. Kan inte stå på benen och vet inte vad han heter. Det är verkligen en trygghet för barnen....
    Hur långt ska det behöva gå innan man ska reagera tycker du? När jag kanske blivit totalt misshandlad av en påverkad man? Eller att han får för sig att barnen är onda och skadar dom?
    Nu får du bestämma dig, har sköt sig som han ska med några undantag där han tog hand om sig själv som du skrev innan eller har han försvunnit med familjens matpengar? Ser en ganska stor skillnad där.
    Vilka droger folk sedan väljer är mindre viktigt, det är endast hur dessa används man bör titta på.

Ja vi har konstaterat att han har begått ett misstag, ett misstag leder sällan till en annan, dom flesta av oss lär sig av sina misstag.
    Vet inte vad du får ut av att måla fan på vägen men varför skulle han misshandla dig eller skada barnen?
    Eller nja, jag kan i alla fall se en hållbar anledning som kan putta en annars stabil människa över gränsen, det är när en part försöker beröva en ens stabilitet, barnen och kräver nycklarna till hemmet man bor i.
    Ja där skrev du det själv, ett barn bör gå före allt annat, ink droger!
  • Anonym (nej)
    carnitas01 skrev 2011-01-11 11:58:38 följande:
    Varje helg har vi ett par stycken som drogar sig med alkohol.
    Och skulle utan problem säga att MINST 80% gör detta ansvarsfullt.
    Mina föräldrar drack vin varje helg, och kan inte en enda gång tycke det var minsta lilla otrevligt, utan tom tvärtom.
    Och denna erfarenhet tycker jag speglar de flesta man pratar med.

Långabråk, tycker ingen om varandra längre så brukar man gå isär, vet inte varför det ska vara så konstigt för dig.
    Så du tycker det låter som i ts att han drickit några glas vin?

Trycka i sig tabeltter och alkohol på det och sen inte kunna stå på benen, sen också intagit andra droger som tex amfetamin och fått chans på chans.. Låter det som en ansvarsfull person som borde vara med barnen själv när det uppenbart är ett problem?

Nä tror inte det..
  • Anonym (nej)
    carnitas01 skrev 2011-01-11 13:01:11 följande:
    Det var liksom prat om ansvarsfulla personer som kommenterades.
    TS "sambo" visar ju att det finns ett mindre problem med ansvarsfullhet.

Sen amfetamin kan man fortfarande fungera väl om det så krävs.
    18 imovane och alkohol så har man inte så mycket pejl på något längre.
    Men det var en del kommenterande att det inte går att fungera alls med imovane och barn vilket är en grym felaktighet.
    Och jag tänkte mera på ts man.

Skulle du vilja att en barnvakt till dina barn var påverkad av amfetamin?
    Om imovan tas vid insomning och i rekomenderad mängd ser jag inte heller felet att använda det med barn i huset. Men för att bli berusad och typ trycka i sig en karta som godis, nej tack!
Svar på tråden 18 st Imovane & alkohol!!