Weyoun skrev 2011-01-11 00:27:46 följande:
Jag tycker ändå inte att trygghet bara är att bo med båda föräldrarna!
Tryggheten sitter i mer än så!
Trygghet är att veta att man kommer först och att ens föräldrar/förälder/vårdnadshavaregör allt i sin makt för att man ska ha det bra och vara trygg!
Trygghet är att kunna sova lugnt och skönt, vetandes att ingen i ens närhet råkar supa/droga eller ta tabletter i förstor mängd.
Trygghet är att veta att man kommer först!! samt att man blir skyddad från situationer som inte är lämpade för barn!
Nu tar la du i lite väl bra

Trygghet skapar man inte genom nykterhet i sig, det är rent löjligt påstående.
Sett tillräckligt många nykterister som jag klassar som dåliga föräldrar, för inse att nykterhet inte är något som är lika med trygghet.
Och att skapa en glasbubbla kring sina barn mot världen är att göra sina barn en otjänst.
Och att vara berusade framför sina barn går alldeles utmärkt för de allra flesta.
Men så har vi ett mindre grupp människor som får grava personlighets förändringar när främst alkohol intas.
Har själv frågat folk på jobbet hur de uppfattade hur deras föräldrar var då det dracks.
Och ingen tyckte det var nått konstigt eller hemskt alls, utan tom flera sa att det var rätt så skoj.
Sen kanske det har betydelse att det inte handlade om alkoholister, men det dracks på regelbunden basis.
Och beblanda inte detta post med TS "sambo" som beviserligen har lite problem med sina intag.
solstugan skrev 2011-01-11 00:35:43 följande:
Nej alla roar sej inte med droger någon gång, och alla tycker inte det är ok. För jag antar det är droger du syftar på. Sluta klanka på ts, hon har det säkert jobbigt nog ändå! Finns säkert en annan tråd du kan roa dej i om du vill förespråka att lite drogbruk är ok..
Så sant som det är sagt, finns ju par nykterister med överlägsen moral också.