• tovatilltusen

Hur får jag håret lockigt då jag använder locktång?

Jag har fått en tång med olika tillbehör, locktång, platttång mm. Men jag får inte håret att bli lockigt. Jag använder en wellaprodukt som skyddar mot värmen och jag lockar när håret är torrt. Men det blir inga lockar. Det står att man ska locka i 5-10 sekunder men på den tiden får jag möjligtvis topparna lockiga. Vad gör jag för fel?

• Svar på tråden Hur får jag håret lockigt då jag använder locktång?
  • lindaiv

Hej... egentligen har jag inget dunder tips. men testa på lite mer fuktigt hår. Sen kan du prova att "skruva" upp håret i tången ( så allt hår nuddar tången...).

Sen är det ju bra om man är relativt bra klippt, att håret inte är slitet...för då sätter sig locken gärna mest på topparna / Lycka till....

• Poena

* Ha helst ej nytvättat hår
    * Håll mer än 5-10 sek! Kanske ända upp till 30 sek kan behövas
    * Ta små, tunna hårslingor
    * Snyggare lockar blir det om man ej börjar rulla från toppen utan en ca 5 cm från hårbotten! och sedan lindar upp håret runt tången
    * Vissa tångar blir inte tillräckligt varma! Min locktång är en gammal från 70-talet och den blir VARM (det är ett måste!) Speciellt de med varmluftsfunktion i stället för end. värme tycker jag funkar sämre!

• Nutz

Jag har ett tips!

Jag fick aldrig några lockar förut fast jag böka och locka många ggr och lääänge!
    Sen provade jag att ta en hårslinga och kladda i lite mousse,sen linda jag slingan
    på locktången och höll en stund och dom lockarna sitter i ett bra tag

Psst..en del hårspray oxå

• Jenko

Har också jättesvårt att få håret lockit. Men fick ett tips om att använda läggningsvätska, testa det. Jag använder det plus värmeskyddande mousse - sen spraya.

• Nutz

Jenko

Men visst funkar det när man kladdar lite mousse innan?
    Det är det ända som boiter på mitt bångstyriga hår,hehe

• Jenko

Ja absolut de funkar jättebra, bara man inte glömmer sprayen sen När man använder läggningsvätska blir det lite hårdare lockar lr va man ska säga.

• ArnaMy

Locka med plattången, det blir super snygga lockar. Det gör jag jämt, kanon bra!
    Lycka till!

Svar på tråden Hur får jag håret lockigt då jag använder locktång?