• Gaytjej

Spraylackera eller måla skåpsluckor själv?

Vi har en badrumsmöbel som vi tänkt byta ut någon gång när vi får råd... Tveksamt är dock om vi står ut med färgen på luckorna tills dess =P

Är det ett mission impossible att försöka spraya eller måla luckorna själv? Jag har aldrig sprayat förut - men är rätt bra på att måla... Luckorna är inte helt släta utan har spegeldörrsutseende + är lite ådriga.

Med tanke på att jag råkat spilla hårfärg på en av luckorna så borde det egentligen inte bli så mycket värre än vad det redan är?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Spraylackera eller måla skåpsluckor själv?
  • Raggarmunk

ska nog gå.. bara ni inte glömmer att "rugga" den gamla färgen innan...

tror resultatet blir mycket bättre om ni sprayar istället för pensel :) 

• Hannah76

Tror det blir bra hur ni än gör.
    Ska du spraya är det bra om du kan vara utomhus, färgen sprider sig rätt bra och luktar starkt.

• Pallas

Rekommenderar inte att spraya med sprayburk. Det är svårt att få det jämt och att inte rinna. Hellre måla med målardyna. På färgaffären hjälper de dig med rätt produkter och information för hur man får färgen att fästa. Jag ska själv måla om alla köksluckor i vår, men jag har en stor lada att vara i, så jag hyr nog en riktig färgspruta. Har inte provat den som finns för en billig penning på Biltema, men en kompis sade att den duger.

• Pallas

Ett annat tips är att ringa till ett gymnasium som har lackerarutbildning. De tar ibland emot såna här jobb för att träna på. Självkostnadspris.

Svar på tråden Spraylackera eller måla skåpsluckor själv?