-
-
Vilken Marianne pratar ni om? Själv går jag hos Marianne Molin och trivs super bra med henne... Precis som för 4 år sedan när vi väntade dottern
-
Vi var förresten i Ullared i helgen som gick... men de hade jätte dåligt sortiment både bland bebiskläder och på barnavdelningen. Blev nog lite besviken... men plånboken blev väl glad antar jag
Tror dock att det kommer fyllas på duktigt nu i feb/mars nr de tar in vår/sommar grejorna.
Har ni börjat "boa" något ännu?
Själv väntar jag på att vi ska dela av vårt sovrum så att "Busen" kan få sitt egna lilla kryp in... och sen.. ja sen ska det inredasHar handlat lite kläder o en ny skötväska (som mannen hittade och ville ha
), för övrigt har jag det mesta sedan dottern.. Vore roligt om det blir en pojke denna gången så att man får Boa upp med lite nya killgrejor. Men det är 5 veckor tills dess... Ska till Köpenhamn på 3D/4D UL.. Var där när vi väntade dottern för fyra år sedan och de var så otroligt mysiga o duktiga att det känns självklart för oss att åka dit även denna gången.
-
så det är en liten flicka i magen???
grattis!!!
Shopping är alltid roligt... Själv fick jag hem Leandervaggan för en stund sedan och njuter av triumfen -
fick ni oxå se bebisen i 3D/4D???
-
Är i v22 och ligger fortfarande -0,7kg mot gravid start..dianmant76 skrev 2011-01-21 18:01:49 följande:God kväll på er alla.
Har en liten fråga. Undrar hur mycket ni har gått upp i vikt än så länge? Själv har jag gått upp 2,5 kg sen inskrivningen och det är inte så värst mycket. När jag väntade min son gick jag upp 26 kg (men det var MYCKET vatten). Gick dock ner allt förutom 3 kg. Trodde faktiskt att jag hade gått upp mer för jag har rätt så stor mage...
Kram på er
Låg liknande till i vikten i förra graviditeten oxå... så jag oroar mig inte -
Svalövsmamman:
Jag har oxå en hel del yrsel... Eller... Inte de senaste två veckorna... men väldigt mycket innan det.
Mitt järnvärde är dock bra och ligger på 135.. så min bm tror att det beror på att jag har lågt blodtryck 105/65 och är ganska lång, 174cm, vilket gör att jag ganska enkelt får blodsockerfall..
Jag har alltid med mig vatten i väskan, frukt och tuggummi oxå för snabbt sockerupptag.
På morgonen försöker jag äta en frukost med grovt bröd så att kroppen har lite att jobba med under en längre stund. För övrigt sätter jag mig ner och tar det lugnt om jag känner att det är på väg.
I julklapp fick jag en uppblåsbar madrass som jag o dottern kan sova på när vi är ensamma hemma (om jag känner av yrseln på kvällarna). Vi sover på ovanvåningen och mannen är ofta på resande fot. -
Bara fortsätt ringa.. Eller kan du göra som jag.. skicka ett fax med ärende och kontaktuppgifter, så ringer de upp dig väldigt snabbtliana86 skrev 2011-01-25 11:18:44 följande:Hej allihoppa!!Det var länge sen jag skrev i tråden. Har varit ganska trött de sista veckorna,men nu har illamående och yrsel avyagit lite. Jag har hittils gått upp 3 kilo och är i v 7+5.
Har försökt ringa och boka tid för VUL hos Gunther Schmidt men kom aldrig fram. Är det någon som vet vad de har för öppettider? Förresten vad kostar det att göra VUL där???
Ska nog också boka tid för inskrivning men ville gärna kolla om allt är ok innan.fax nr 042-214780
hos günter går man alltid på vul innan man skriver in sig hos marianne.
kostnaden är 300kr (väl??? alt 400kr) för vul besöket... därefter är det gratis när man går hos marianne. -
Nej då..liana86 skrev 2011-01-25 11:38:51 följande:Tack så mycket för info. ska prova ringa igen annars lämnar jag meddelande om jag inte kommer fram. Jag tänkte gå sen hos BM på gasverksgatan då jag gick där sist när jag var gravid med dotter. Behöver man förresten vara inskriven hos Gunter då jag aldrig varit hos honom innan?
Du kan ringa honom och boka in ett vul bara för sakens skull
Lycka till!! -
Alla kan ju sitt jobb.. men jag hoppas att jag slipper sommarvikarierna..
är beräknad till 3 juni..