Inlägg från: Nu är jag hel |Visa alla inlägg
  • Nu är jag hel

Någon från Helsingborg?

Jag är beräknad den 5 juli

♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • Nu är jag hel

Min dotter är 5 ½ år, hon fyller 6 år den 1 augusti. så det blir 2 sommarbarn:)

• Nu är jag hel
    sandslott skrev 2011-01-07 09:21:10 följande:
    Förresten, vilka barnmorskor går ni hos? Har ni gjort VUL någon av er?
    Jag går privat hos Marianne Molin, som är hos Gunther Smith. Jag har redan gjort 2 VUL där bebben var i rätt storlek, sen har jag gjort ett KUBtest där jag till och med blev framflyttad 3 dagar. Så jag hoppas verkligen att bebben lever, för förra året i mars så dog vår bebis i v 13, så jag är tyvärr jävligt nojjig.
    Men denna graviditet så vill jag ju njuta, men det är svårt..
  • Nu är jag hel
    sandslott skrev 2011-01-08 10:09:48 följande:
    Jag ska göra VUL hos Günther också men det är väl svårt att få gå hos barnmorskan där? Har för mig att dem har ganska många. Har inte de plats vet jag inte vart jag vill gå... har faktiskt inte ringt någon än.
    Förstår att du är nojjig, det får man vara men du ska se att allt går bra!
    Ja fast när jag gjorde vul hos Gunther så sade han," Ska du gå till Marianne?"  Och jag sade ja och då fixade de det.
  • Nu är jag hel
    sandslott skrev 2011-01-08 20:54:46 följande:
    Aha, ok. Får se vad dem säger. Kanske har tur att dem har plats nu ändå. Fick man några bilder där vid VUL? Eller fick köpa?
    Ja jag fick en bild, behövde inte betala för den.
  • Nu är jag hel

Jag heter Ulrica och jag är 38, blir 39 den 4 juli, när bebben är beräknad enligt kubtest Skrattande
    Gift, vi har en dotter som blir 6 år den 1 aug. Min man har två barn sen innan, en kille på 19 och en tjej på 17.
    Är undersköterska, men är just nu arbetslös.
    Bor i Bårslöv i ett radhus på 130kvm, trivs jätte bra, då vår dotter kan vara ute och leka hela dagarna med kompisar.
    Vi är bägge från Miatorp/Planteringen Skrattande

• Nu är jag hel
    liana86 skrev 2011-01-11 19:07:33 följande:
    Hej!!
    Hoppar också in i tråden. Har BF ca 8 sepetember och det är andra barnet. Har en dotter som ska fylla 3 i mars.Jag är 24 och min sambo är 27. Vi har varit tillsammans i 7 år och planerar att gifta oss nu på våren.

Jag vill gärna göra ett VUL då jag fick ett missfall i augusti och är jättenöjig nu. Kan man bara ringa och boka tid hos Gunter då jag hört bara gott om honom?Måste man ha speciel orsak att få en VUL då de gör inte det annars på lasarettet? är det ngn som vet vad det kostar också???
    Det är bara att ringa och kolla om han har tid. Jag går hos Gunther och han är jätte bra..
  • Nu är jag hel
    sandslott skrev 2011-01-11 19:15:07 följande:
    Jaså? Är ni uppvuxna här eller bott här i vuxen ålder?
    Min man är helt uppvuxen där och jag bodde där tills jag var 8 år, sen igen i vuxen ålder.
  • Nu är jag hel
    dianmant76 skrev 2011-01-13 16:42:30 följande:
    Japp ringde idag. Ringde tom 2 ggr för att vara riktigt säker haha. Vi trodde det var en pojke, men det var helt fel. Är en liten flicka!!

Kram
    Grattis Skrattande
    Längtar så tills vi får reda på vår bebbes kön..
  • Nu är jag hel
    sandslott skrev 2011-01-13 20:26:11 följande:
    Visst är det spännande? Jag vill också veta!

Tänkte på, när du gjort dessa Vul hos Günther och KUB test o så, kostar det 300:- per gång då eller var det bara första som kostade?
    Gör man vanligt Ul där sen när det är dags också? Berättar dem kön tror du? Drömmer
    Tror att det kostar 300 var gång, men jag har frikort så jag har inte betalat. Kubtest kostar inget och att gå hos Gunthers BM Marianne Molin kostar inget.

Rutinultra RUL och KUB gör man på sjukhuset, och jag vet många som har fått reda på könet, men det beror nog på vem som gör UL.

med vår dotter gjorde vi könsbestämning hos Ewa Prahl och det kostade då 800 men idag kostar det 1000 spänn.
Svar på tråden Någon från Helsingborg?