• Älskarlivet

Tips på färger att inreda ett pojkrum (4 år)?

Hej!

Sonen blir snart 4 och tänkte köpa en 200 säng (idag har han 160 säng).

Jag älskar blått så idag är hans rum vitt och babyblått. Tänkte göra det lite mer "grabbigt" nu med tanke på hans nya säng och kanske lite annat roligt i rummet.

Ge mig förslag på färgkombinationer .
    Ena färgen ska vara vitt. (En fjärde färg går också bra...)

/Hanna

• Svar på tråden Tips på färger att inreda ett pojkrum (4 år)?
  • Puffy75

Funkar väl egentligen med alla men själv gillar jag kombinationen blått, grönt och vitt
    finns dessutom massor "pojkinredning" i de färgskalorna som gör det enklare...

• Puffy75
    Puffy75 skrev 2011-01-06 19:52:55 följande:
    Funkar väl egentligen med alla men själv gillar jag kombinationen blått, grönt och vitt
    menar en lite tuffare blå, inte det baby blå utan starkare blå
  • Älskarlivet
    Puffy75 skrev 2011-01-06 19:52:55 följande:
    Ja det är snyggt!

Tänkte lite åt Limegrönt, blått och vitt (precis dom färgerna du sa )...kanske med svart och mörklila till.
    Var på ILVA häromdagen och blev lite inspererad av just dom färegerna.

Men gärna fler förslag så man kan tänka lite .
  • Amoudara

Vad gillar han själv för färger? Jag skulle nog utgå från det.

• Älskarlivet

Amoudara och  andraadvent: Kontrollfreak somjag är så har jag inte ens tänkt tanken... kanske man skulle göra ja.... Ska fråga honom imogron vilka som är han favouritfärger . Så får vi se vart vi hamnar.

• Amoudara
    Älskarlivet skrev 2011-01-06 19:58:45 följande:
    Amoudara och  andraadvent: Kontrollfreak somjag är så har jag inte ens tänkt tanken... kanske man skulle göra ja.... Ska fråga honom imogron vilka som är han favouritfärger . Så får vi se vart vi hamnar.
    Låter som en bra idé så kan du ju välja till en färg som matchar den eller de han vill ha.
  • Lady Namárië

Är han fyra år lär han ju kunna ha en ganska stark åsikt själv, ja. Annars vill jag slå ett slag för en skön grön färg. Det är vilosamt med grönt på väggarna.

So say we all
  • Älskarlivet
    Lady Namárië skrev 2011-01-06 20:05:43 följande:
    Är han fyra år lär han ju kunna ha en ganska stark åsikt själv, ja. Annars vill jag slå ett slag för en skön grön färg. Det är vilosamt med grönt på väggarna.
    Han är väldigt envis och har en stark vilja ja - men han har itne kommit dit att han bryr sig om t ex vad han har på sig...färger... och sånt *skönt *.

Vilosamt grönt...håller med! VI har olivgrönt i sovrummet (resten av huset vit...tråkigt men snyggt).

Han låg i min mage när vi skulle välja inredning och färger till huset och vi visste inte könet så det blev vitt. Ska bli jätteskoj att göra om hos honom !

Han fick vara med själv och välja säng på ILVA. (Fanns bara EN att välja på...den tog han hahahahaha)
  • Puffy75

Blev också inspierad av Ilva, härliga barnrum där!

• Billabong

Låter som bästa förslaget att utgå från vad han vill ha!

Men om jag skulle välja själv så skulle jag ha alla möjliga nyanser av vitt till ganska mörkt blått, med mest vitt, turkost och klarblått i sköna nyanser som harmonierar med varandra.

IKEA har annars mkt som fungerar ihop om man vill ha både blått och grönt i samma rum. Limegrönt är snyggt till turkost.

Men killen kanske helst vill ha rött? Lätt att hänga upp sig på könsstereotyper vilket är synd.

Roligt med glada färger i barnrum!

• soccermum01

Vi har gjort om våra killars rum och den ena har 2 gråa väggar och 2 orangea väggar. Den andra har 2 blåa väggar och 2 gråa väggar.
    Grabbarna är 5 och 7 år.

• Älskarlivet
    Billabong skrev 2011-01-06 20:15:13 följande:

Låter som bästa förslaget att utgå från vad han vill ha!

Men om jag skulle välja själv så skulle jag ha alla möjliga nyanser av vitt till ganska mörkt blått, med mest vitt, turkost och klarblått i sköna nyanser som harmonierar med varandra.

IKEA har annars mkt som fungerar ihop om man vill ha både blått och grönt i samma rum. Limegrönt är snyggt till turkost.

Men killen kanske helst vill ha rött? Lätt att hänga upp sig på könsstereotyper vilket är synd.

Roligt med glada färger i barnrum!

Precis! Tänkte just det att det ska bli lite roliga färger! Inte främmande för små rosa detaljer till exempel elelr lila... Annars älskar jag klassiska "grabbfärger".

Ska se om jag kan bifoga in bild på nya sängen....
  • Älskarlivet

Tänkte byta ut gul och röd till rosa och lila.

KANSKE.... det är därför jag ber om tips .

Svar på tråden Tips på färger att inreda ett pojkrum (4 år)?