• Queequeg

Discokula

Är på jakt efter en discokula som är lika stor en en tennisboll, mindre går också bra ( men absolut inte större), någon som vet vart man kan få tag på det?

Helst via fysisk butik, men nätet går också bra.

• Svar på tråden Discokula
  • Queequeg

Julgranskula skulle definitivt funka.

Vart kan man hitta det, om det går att få tag på nu vill säga efter jul

• Queequeg

Har varit runt idag och kollat, men inte hittat något, rusta hade haft små discojulgranskulor men det var slut (och skulle egentligen ha varit för små men bättre än inget) och om de andra har haft vet jag inte det fanns inte nu i all fall. Vilket jag kan förstå då det har gått ett tag sedan jul.

Den på teknikmagasinet kommer tyvärr bli förstor så den funkar inte alls.

Panduro idén var super tyckte jag som ett alternativ men blev inte bra i praktiken, då glasmosaiken inte passar helt på den runda frigolitkulan så det blev inte något fint.

Pratade även med syrran och hon hade för sig att hon sett sådna julgranskulor på åhlens som de sålde styckvis. Kan inte tänka mig att det finns kvar så långt efter jul, men ska självklart kolla imorgon i alla fall.

Är det fler som har tips och ideer så kom gärna med dem.

• Queequeg
    Linda1976 skrev 2011-01-07 21:14:24 följande:
    här finns annars: www.conrad.se/
    Tack, de ska beställas hem direkt, tack för hjälpen.
    levandecharader skrev 2011-01-07 21:11:34 följande:
    När behöver du dom? Jag kanske har några gamla julgranskulor som skulle passa.. Men de är mindre än en tennisboll. Hur många är du ute efter?

Jag vet iofs inte om jag har slängt dom eller om de ligger och skräpar i en låda på vinden.
    Tack för erbjudandet men nu hittade jag en sida som jag ska köpa ifrån, men verkligen tack för erbjudandet det uppskattas verkligen.

Fick önskemål om en discotårta med en riktig disckokula på och vad gör man inte för sina barn
  • Queequeg

Har också googlat men inte hittat någon sida som säljer, men nu är det löst fast  det stör mig att frakten går på mer än vad själva produkten gör (85 kr för frakten).

TAck för hjälpen och engagemanget

• Queequeg
    levandecharader skrev 2011-01-07 21:41:12 följande:
    Var bor du då? Är det i stockholmstrakten så kan du få en eller flera gratis och utan frakt. Om jag hittar dom vill säga..
    Jag bor i stockholm
  • Queequeg
    levandecharader skrev 2011-01-07 21:49:55 följande:
    Ok, jag bor i spånga och kan kolla imorgon om dom finns kvar på vinden.
    Då bor jag rätt nära. Det skulle vara supersnällt.
  • Queequeg
    levandecharader skrev 2011-01-08 08:46:15 följande:
    Har varit uppe på vinden nu och tyvärr hittar jag dom inteRynkar på näsan Sorry. Frågade maken och han trodde att han hade slängt dom för nåt år sen.

Hoppas verkligen att du får tag på en ändå. 
    Ok, tack så mycket ändå.
  • Queequeg

Kalaset kommer inte vara förrän den 22-23 januari då hon fyller år lägger in en bild på tårtan då.

• Queequeg
    Linda1976 skrev 2011-01-23 22:00:46 följande:
    BRILJANT!!

Jag får Michael Jackson-vibbar direkt!  
    Tack, vad kul att du får sådana vibbar då jag inte tycker att jag fick fram MJ posen så bra.
Svar på tråden Discokula